Brev:
9 mdr og døgnrytme - part II
22. februar 2021
Alder:
9 mdr.
9 mdr og døgnrytme - part II
Hej igen Kære Helen,
Tak for dit svar, vi vil helt sikkert prøve med den dagsplan du sætter for dagen. Men vi har bare nogle få spørgsmål til det du skriver.
Hvordan tilbereder du din havregrød? Grunden til jeg spørg er, at jeg godt kan tvivle på om jeg laver så simpelt en ret, forkert måske og derfor kan den lille ikke lide den.
Når vi giver ham diverse Semper retter, må vi så give direkte fra tuben eller skal det gives via en ske? Hvis nu det ikke er blevet blandet med en anden ret.
Du skriver: “Ja, han må gerne få færdiglavet babymad fra f.eks. Semper. Det kan være middagsretter, som passer til hans alder, eller det kan være f.eks. frugtmos og bærmos, som du giver ham som mellemmåltid”.
Hvis han nægter at indtage sin rugbrødsmad, er det så her at jeg giver ham fx Semper med laks? Som det eneste. Jeg vil gerne bedre forstå graden af hvor meget Semper jeg kan give, uden at det bliver for meget. Så spørger en sidste gang, lidt mere konkret :)
Semper kan blandes med retter der passer med dem vi selv laver, fx spagetti eller havregrød om morgenen. Men hvad med færdiglavet spagetti fra Semper som alene ret til aftensmad? Eller færdiglavet frugtmos fra Semper bare som dressert efter sin frokost? Eller er det altsammen kun til brug af tilfælde af hvis vi blander det??
Jeg håber ikke at have forvirret dig for meget Helen, tusinde tak for din tid.
I forhold til at få ham til at sove, så nævner du køreposen som en mulighed samt at give ham flasken imens han ligger i sengen med støtte til hovedet. Men jeg tænker så, at hvis han fx får sin flaske i sengen og drikker enten halvdelen eller den hele og stadig ikke sover af sig selv. Kan jeg så gøre dette, at jeg giver ham sutten og nussekluden og dernæst går ud af værelset og så lader ham snakke med sig selv og dernæst lader ham græde (så han bliver yderligere træt). Er det fint? Kan jeg med god samvittighed lade ham græde sig en smule hen imod søvnen? Det virker nemlig nogle gange, hvad kan det dårlig udfald af dette blive? Hvis det ikke virker.
Når du skriver :” Tilbydes evt. lidt mme af en kop eller en lille flaske her - og puttes til dagens 2. lur ca. kl 12 “
En lille flaske? 50ml eller 100? Han må ikke får 100 ?
Og hvornår vil du mene brugen af antal gange om dagen skal mindskes?
Og hvornår stopper man endelig helt med brugen af flasken? Hvor mange mdr er man?
Jeg spørger fordi det er første gang at han er på flaske. Og jeg ved ikke hvad man gør i sådan en situation hvor jeg ikke ammer længere.
Mange varme hilsner.