Brev:
Modermælkserstatning - fortsættelse :-)
30. januar 2021
Alder:
2 mdr.
Modermælkserstatning - fortsættelse :-)
Hej igen Helen,
Og tusind tak for dit svar på mit forrige spørgsmål omkring modermælkserstatning.
Dog ved jeg ikke om jeg ikke fik formuleret mig korrekt nok omkring lactulosen. Den er vores datter nemlig stadig “afhængig” af for at have afføring. Vi har prøvet at trappe ned mm. eller helt udelade det med det resultat at afføring udebliver.
Det var heraf mit spørgsmål kom om hvorvidt det ville være relevant for os at skifte modermælkserstatning? Hun har som sagt utrolig meget luft i maven og man kan se, at det piner hende, når hun skal af med afføringen - det er oftest med klynk og lidt gråd.
Derudover ville vi høre om du har et godt råd til sjat-spiseri? Du nævnte at nogle børn spiser som ammende børn og det gør vores datter i høj grad. Bare i nat har hun vågnet for at ville have mad hver 1-1,5 time og hun spiser ikke mere end ca. 50 ml. pr gang. Munden er bare lukket herefter og det er frusterende fordi jeg får slet ikke noget søvn.
Det er sådanne hver nat og det slog mig først, da du nævnte at nogle børn spiser som ammende børn og ikke en flaske hver 3-4 time. I løbet af dagen spiser hun heller ikke mere end max. 110 ml. på en gang og det er jo heller ikke tilstrækkeligt. Hun spiser lidt i underkanten af hvad hun skal hver dag. Hun vejer ca. 5 kg. nu. og bør have ca. 850 ml. om dagen (1/6 af hendes vægt). Hun er på ca. 650-700 om dagen og det er stort set kun sjatspiseri.
Hvordan får vi mere i hende og stoppet sjatspiseriet om natten? Kan det skyldes mavekneb?
På forhånd tak endnu engang :-)