Brev:
10 måneder og morgenmad
18. januar 2021
Alder:
10 mdr.
10 måneder og morgenmad
Hej Helen.
Først vil jeg tage dig med, hvordan det er gået efter vores datter fik lagt dræn. Hun har simpelthen ændret sig så meget, faktisk samme dag, og det er vi så lykkelige for. Vi mærker selvfølgelig stadig til hendes selvstændighed og stædighed og det er kun gode tegn. Hun er begyndt at vil lege selv igen og tonser rundt i sin gåvogn. Hun er begyndt at invitere til billedbøger, peger og jeg skal fortælle hende hvad vi ser, hun er blevet meget mere nysgerrig og når jeg spørg hvor de forskellige ting er, peger hun de fleste gange 😊
Jeg har taget dit råd til mig ang. At servere forskellige pølser til måltiderne og hermed også andre fødevarer. Jeg har stadig ikke held med brød og jeg har forsøgt mig frem med forskellige typer. Jeg giver ikke op, og håber selvfølgelig at hendes lyst til brød kommer tilbage.
Før drænanlæggelsen nægtede hun at smage på nye ting. Vi er nu begyndt (hvis hun er sulten nok) at få hende til at smage på forskelligt sovs, grøntsager og kartofler. Der kommer ikke meget ind, mest smager hun og spytter ud igen, men ofte ryger der en haps af broccoli ned. Vi har valgt at starte i det små og ser det som en sejr det der kommer ind, det er så flot hun har lyst til at smage.
Vi sætter hende nu til bords og her viser hun 8 ud af 10 gange faktisk interesse, og det er vi rigtig glade for, da hun jo aldrig har vist tegn på sult og egentligt været ligeglad med mad (det føler vi også stadigvæk at hun er, men hun viser mere interesse end før.
Vi har været bange for at hun har et spiseproblem, men det tænker jeg ikke når hun nu spiser som hun gør?) de fleste måltider beder hun om at komme over til os og sidde på skødet, og her gør hun noget som heller aldrig er sket, hun er begyndt at tage mad fra vores tallerkener og vi er så glade for det. Hun spiser faktisk kun selv nu, hun nægter vi giver hende mad, jeg får højest 2 bidder af noget i hende og resten spiser hun selv.
Det var en kort beskrivelse efter drænanlæggelsen 😊
Men jeg har et problem med morgenmaden, hun har simpelthen ikke lyst til morgenmad og jeg har forsøgt med noget forskelligt. Jeg har tænkt om hun udvikler sig til at være af person der simpelthen ikke kan spise om morgenen, men jeg vil jo så gerne have hun starter dagen ud med noget energiberiggende. Da hun afviser skeen er jeg på bar bund hvad jeg kan tilbyde hende. Har du nogen forslag til mig hvad pokker jeg kan lave til hende? 😊
Med venlig hilsen
Mor