Brev:
Mælk, 10 måneder?
12. januar 2021
Alder:
10 mdr.
Mælk, 10 måneder?
Hej Helen,
Det hjalp virkelig meget dit sidste svar med det “motoriske uro”. Hun får lov til at lege en del inden puttetid og så er hun lettere at få til st sove. Hun har sovet på egen værelse i snart tre måneder, så hun er blevet vant til sengen.
Nu må jeg endnu en gang ty til din hjælp hvad angår ml. mælk om dagen. Især da jeg er startet på arbejde og skruet meget ned for amningerne. Jeg er bare usikker på, om hun får nok? Hun virker bare ikke særlig interesseret i at blive ammet - kun kort, og mange gange virker det bare som om, at det kun er trygheden.
Vores plan ser sådan ud:
7.30 - Op og få morgenmad (grød med frugt)
9.30 - 10.00 - Sove første lur
11.30 - Gnavegrønt og måske en halv rugbrødsmed med smørost/ost eller youghurt
13.00 - Frokost, rugbrødshapsere eller/og æggemuffins med grøntsager / Rester fra i går
14.00 - sove første lur
16.00 - Gnavegrønt eller knækbrød - eller youghurt (3,5%) - måske amning og nogen gange begge dele
17.30-18.00 - Aftensmad, typisk noget af vores - ellers meget lig frokost
18.30 - Aftengrød tilbydes
19.00 - Puttes til lur med amning
Jeg tilbyder hende vand til hvert måltid og i løbet af dagen.
Og så får hun faktisk ikke mere på dagen, heller ikke om natten, da jeg er stoppet med det - og hun søger det ikke længere. Jeg er bare i tvivl om jeg skal tilbyde hende MME? Jeg har forsøgt at par gange med forskellige varianter, men hun gider ikke at drikke det.
Hun er ca. de 73/74 cm og vejer 12kg, så hun er ikke en lille baby. Hun kan godt lide mad og er vild nysgerrig på det og spiser rigtig godt.
Bedste hilsner