Brev:
Afvisning af flaske 9 mdr.
27. december 2020
Alder:
9 mdr.
Afvisning af flaske 9 mdr.
Hej Helen.
Jeg skrev til dig tidligere ang. Vores datters stædighed omkring maden fordi hun selv vil, og vi ikke må give hende.
Omkring flasken får vores datter nu 2 flasker I døgnet af 100 - 150 ml. vi kan simpelthen ikke få mere i hende. Hun pure nægter.
Hun spiser flasker I søvne. Jeg skrev tidligere at jeg tilbyder 5 - 7 gange på kort tid, i håb om hun tager lidt hver gang, men jeg føler det er at presse hende. Flasken til at sove på beder hun tit om selv, men morgenflasken er blevet meget svær at give hende, og det er som om hun er vokset sig fra flaskerne i en alder af 9 mdr.
Indimellem, hvis hun ikke rigtig har spist så meget fast mad i løbet af dagen, beder hun om mælk omkring eftermiddag. Her får hun af tudekop, for at lære hende det er okay at spise vågent, og det bliver accepteret, men det er kun på de dage hvor hun ikke har spist synderligt meget at hun gør det. Jeg har forsøgt at tilbyde mme. Løbende igennem dagen af kop og tudekop, men hun vil simpelthen ikke. Og hvis jeg har tilbudt hende mælk af kop, og hun ikke vil, afviser hun også vandet (som hun elsker) de første mange gange som om hun skal være sikker på det ikke er mælken. Hun virker ikke som om hun gider flaskerne mere.
Jeg syntes det er rigtig svært at blive ved med at tilbyde, når hun ikke vil have dem.
Mit spørgsmål til dig:
- Er det pg.a. hendes alder at hun ikke vil have dem mere?
Med venlig hilsen
Mor