Brev:
Mad, mælk og fedtstof - 6 mdr.
22. december 2020
Alder:
6 mdr.
Mad, mælk og fedtstof - 6 mdr.
Hej Helen.
Hermed et par spørgsmål om noget andet end afføring! Som i øvrigt desværre ikke er blevet bedre endnu mængde mæssigt..
Min søn vejer 8kg. Hvad er hans døgnmængde? Jeg kan desværre kun få lov at amme ham 1 gang (nogle gange 2-3 gange dagligt hvis jeg er heldig). Han foretrækker flasken nu, og det skal moderen lige acceptere.
Vedr mad. Hvad er en normal portion til sådan en fyr. Han elsker skemad. Han får grød (majsgrød, havregrød, hirsegrød med lidt frugttopping) til morgen omtrent 1,5-2dl.
Han får mos til frokost omtrent 1,5dl. Han får mos og lidt kød/fisk til aften og agurke stænger som fingermad 2dl. Ca. Jeg spørger for det er mig der siger stop med maden. Jeg aner ikke hvad hans ‘limit’ er. Men ved at han kan køre 2 dl ned meget hurtigt og fornøjeligt.
Derudover så skal man som bekendt tilføje fedtstof til hjemmelavet grød og mos. Men må man tilføje alm smør som jo er baseret på komælk? Indtil videre har jeg brugt Smørbart som er på raps og mandel mener jeg. Samt oliven, avocadoolie og sesamolie.
De bedste hilsner
Rikke