Brev:
Flaskemængde
22. november 2020
Alder:
8 mdr.
Flaskemængde
Hej Helen (:
Endnu engang vil jeg gerne takke dig for din hjælp (:
Som jeg tidligere har skrevet til dig om, har det været meget svært at få indført formiddagsmad, men fra den ene dag til den anden, har min datter accepteret det og det er super godt (:
Hun plejer at få en flaske kl. 10 med 150 ml. og her tømmer hun den som regl. Fra den ene dag til den anden spiste hun istedet for flasken, et halvt stykke bondebrød med gulerødder (det ovale) med smøreost og frugt hun gnasker på, og er blevet lagt i barnevognen efter. Jeg har forsøgt med en bolle, men hun vil kun have rugbrød (barnevognen har også været svær at få hende til at sove i, fordi hun har skulle have flasken først. Det kan hun nu, og hun er super glad og tilfreds når hun vågner i den (:
Hun er også gået fra at spise højest seks små bidder til frokost til et halvt bondebrød her (:
Hun får så ikke formiddagsflaske mere, og jeg er glad for at hun selv har vist sig klar til ikke at skal have den (:
Hun får så kun flaske til middag, til nat, natflaske og tidlig morgen.
Min tidligere sundhedsplejeske sagde til mig, at hun skal have en halv liter mælk til hun er 1 år, men hun har jo kun spist omkring 500 - 600 ml. inden hun startede på grød da hun var 4 mdr. Hun nævnte at jeg skulle give hende kalktabletter, hvis hun kommer under en halv liter, og det er hun på vej til, da hun spiser mindre mælk nu. Men hun er begyndt at vise tegn på ikke at vil have om morgenen, og her har jeg et spørgsmål til dig.
Da hun ikke får formiddagsflaske, er jeg begyndt at tilbyde hende drømmeflasken, som du tidligere har anbefalet mig, den tager hun engang imellem, og andre gange ikke. Før fik hun flaske imellem kl. 03 - 04, men den er hun begyndt at afvise så jeg har tilbudt kl. 05 og den har hun taget for det meste. Så hun får nu 4 flasker, og så skal jeg begynde at tage mælk fra middagsflasken, så hun kommer ned på tre. Morgen, til nat og drømmeflaske.
Til mit spørgsmål:
- Kan man her sige at hun er småtspisende, når hun spiser et halvt bondebrød, eller er det alderssvarende?
- Hun spiser nu omkring 450 ml. skal hun have kalktabletterne nu, eller gør de 50 ml. en stor forskel op til den halve liter, eller først når hun kommer ned på omkring 300 ml?
- I forhold til dagplejen, ville det passer bedst hvis hun får flaskerne morgen, til nat og drømmeflaske, så hun bliver vendt af med dem om dagen, er det okay?
Med venlig hilsen
mor