Rutiner og dagpleje

20. november 2020

Alder:
8 mdr.

Rutiner og dagpleje

Hej Helen

Tak for dit tidligere svar, det gav mig ro med på vejen (:

Jeg vil gerne dele lidt tanker med dig, som jeg gør mig i forbindelse med min datters opstart i dagpleje d. 04/01-2021

Min datter får jo, som tidligere beskrevet, hendes flasker i mine arme mere eller mindre sovende, da hun nægter andet og nægter andre giver hende dem.

Da hun lige har været syg, i forbindelse med hendes tandfrembrud, har jeg ikke sat hende ned i mælk i formiddagsflasken, men hun er nu blevet rask, og jeg vil her begynde at introducere formiddagsmad og mindre mælk.

Jeg har forsøgt at tilbyde formiddagsmad, men her holder hun bare maden i munden, og vil ikke have noget. Jeg vil sætte hende ned i mælk formiddag, i håb om at hun så lærer at spise mere til formiddag og frokost.

Da der kun er 1 måned og knap en uge til opstart i dagpleje, begynder jeg at føle mig lidt stresset over at hun stadig får både formiddags- og middagsflaske, når hun kun vil have dem hos mig.

Samtidig er ...

Annonce

... tidspunkterne for måltider i dagplejen, ikke den rutine vi har herhjemme, og det vil være for meget at begynde at lave om på, så kort tid inden opstart.

Jeg har undersøgt mulighed for at forlænge min barsel til hun er knap 1 år, dette kan lade sig gøre, men ikke økonomisk, så jeg har kun muligheden at hun starter 04/01.

Her kommer mine spørgsmål til dig:

-Vil hun med tiden forstå at hun skal spise formiddagsmad? jeg tænker hun gør vel hvad de andre børn gør i dagplejen?

-Falder hun ikke naturligt ind i rutinen for måltider i dagplejen, børn plejer jo at være gode til at omstille sig, og med det tænker jeg det måske er nemmere for os, at tilpasse tidsmæssigt måltiderne herhjemme, når hun er startet i dagplejen, da de fleste måltider foregår hos dagplejemor?

Jeg er sådan bange for at hun vil tabe sig når hun ikke får flasker mere, fordi det er svært for hende at blive sat ned i mælk, og spise mere mad.

Jeg håber du kan lette mine bekymringer.

Med venlig hilsen
mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Orlov

Som børnefamilie i Danmark, har I særlige rettigheder i forhold til at få orlov.

I har f.eks. begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter...

Læs mere i Babylex

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor