Brev:
Rutiner og dagpleje
20. november 2020
Alder:
8 mdr.
Rutiner og dagpleje
Hej Helen
Tak for dit tidligere svar, det gav mig ro med på vejen (:
Jeg vil gerne dele lidt tanker med dig, som jeg gør mig i forbindelse med min datters opstart i dagpleje d. 04/01-2021
Min datter får jo, som tidligere beskrevet, hendes flasker i mine arme mere eller mindre sovende, da hun nægter andet og nægter andre giver hende dem.
Da hun lige har været syg, i forbindelse med hendes tandfrembrud, har jeg ikke sat hende ned i mælk i formiddagsflasken, men hun er nu blevet rask, og jeg vil her begynde at introducere formiddagsmad og mindre mælk.
Jeg har forsøgt at tilbyde formiddagsmad, men her holder hun bare maden i munden, og vil ikke have noget. Jeg vil sætte hende ned i mælk formiddag, i håb om at hun så lærer at spise mere til formiddag og frokost.
Da der kun er 1 måned og knap en uge til opstart i dagpleje, begynder jeg at føle mig lidt stresset over at hun stadig får både formiddags- og middagsflaske, når hun kun vil have dem hos mig.
Samtidig er tidspunkterne for måltider i dagplejen, ikke den rutine vi har herhjemme, og det vil være for meget at begynde at lave om på, så kort tid inden opstart.
Jeg har undersøgt mulighed for at forlænge min barsel til hun er knap 1 år, dette kan lade sig gøre, men ikke økonomisk, så jeg har kun muligheden at hun starter 04/01.
Her kommer mine spørgsmål til dig:
-Vil hun med tiden forstå at hun skal spise formiddagsmad? jeg tænker hun gør vel hvad de andre børn gør i dagplejen?
-Falder hun ikke naturligt ind i rutinen for måltider i dagplejen, børn plejer jo at være gode til at omstille sig, og med det tænker jeg det måske er nemmere for os, at tilpasse tidsmæssigt måltiderne herhjemme, når hun er startet i dagplejen, da de fleste måltider foregår hos dagplejemor?
Jeg er sådan bange for at hun vil tabe sig når hun ikke får flasker mere, fordi det er svært for hende at blive sat ned i mælk, og spise mere mad.
Jeg håber du kan lette mine bekymringer.
Med venlig hilsen
mor