Brev:
Fast mad og flasker part II
15. november 2020
Alder:
7 mdr.
Fast mad og flasker part II
Hej Helen.
Tak fordi du deler dine tanker.
Jeg tror ikke jeg fik udtrykt mig tydeligt nok, da jeg skrev ang. min datters faste mad.
Vi undre os over at hun virker mere glad, aktiv, smilende, grinede og kontaktsøgende jo mindre mad hun får, altså hvis hun kun har spist ca. 7 skeer. Det virker til at hun bliver for proppet. Dette bekymre mig, for er hun i stand til at spise mere end det pr. måltid når hun ikke får flasker mere?
Hendes høje energi har altid undret os, da hun altid har spist lidt mad.
Vores tidligere sundhedsplejeske fortalte os, at hun vil spise mere på andet måltid, hvis hun har spist lidt på tidligere, og på den måde regulere fordi hun kan mærke hun mangler noget, for at holde sin vægtkurve.
Men når det så er sagt, så er hun begyndt at kravle meget aktivt, faktisk stikke af og det er jo dejligt (: men med så aktiv en pige og sygdom oveni, kan man vel kun forvente hun her taber sig lidt, og finder en anden kurve at lægge på?
- Kan vi forvente at hun spiser mere når hun ikke får sine flasker længere?
- Kan vi her forvente hun har tabt sig lidt?
- Når hun har lægget på gennemsnitskurven, og kurven ovenover, så skal vi vel ikke bekymre os om at hun pludselig lægger på laveste kurve med hendes småt madindtag?
Jeg håber at have forklaret mig godt denne gang (:
Med venlig hilsen
mor