Væk fra amning og ind i rytme i dagtimerne

15. november 2020

Alder:
7 mdr.

Væk fra amning og ind i rytme i dagtimerne

Hej Helen.

Vi har en stor og glad dreng på 7,5 måned som vi er ved at vænne til rigtig mad i dagtimerne inden januar hvor Far overtager barslen.

Jeg har før haft god brug af dine råd til mig og andre så det ville være skønt at være den der fik hjælp til et forslag til Dagsplan med nedtrapning af amning :-)

Vi ammer nu ca 10 gange om dagen så realistisk tænker jeg at vi kan komme ned på 8, så 5 i november og 3 slut december.
I det omfang han har en rytme (60 %af tiden), ser det sådan her ud r for øjeblikket:

Ca 630 vågner
7 Grød/brød
8 -830 sover ved brystet under amning
10 :Ti -mad mellemmåltid med lidt frugt
11 Frokost grød og mos

Annonce

... Ammes i søvn og sover to timer
13 30 kort amning
15 Eftermiddags snack -frugt /mos
16 Ammes
17 ammes
18 Aftensmad -Mos og grøntsager
19 Ammes
20 Ammes i søvn
(21 igen hvis ej sover )
20/21 -0630 Sover med 2-4 opvågninger hvor han ammes i søvn igen

Spørgsmålet er naturligvis hvor vi nemmest skærer ned først, men også om vi skal introducere en flaske MME til at sove lur med om dagen. Jeg er i tvivl om hvordan man gør med at hilse fast i en rytme - hopper man ind der hvor man slap eller skubber man hele plan frem? Et eksempel er at han har været vågen midt nat og sover til kl 8 eller 9 -så har han jo sprunget både måltid og lur over...

Hilsener

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.