Brev:
Væk fra amning og ind i rytme i dagtimerne
15. november 2020
Alder:
7 mdr.
Væk fra amning og ind i rytme i dagtimerne
Hej Helen.
Vi har en stor og glad dreng på 7,5 måned som vi er ved at vænne til rigtig mad i dagtimerne inden januar hvor Far overtager barslen.
Jeg har før haft god brug af dine råd til mig og andre så det ville være skønt at være den der fik hjælp til et forslag til Dagsplan med nedtrapning af amning :-)
Vi ammer nu ca 10 gange om dagen så realistisk tænker jeg at vi kan komme ned på 8, så 5 i november og 3 slut december.
I det omfang han har en rytme (60 %af tiden), ser det sådan her ud r for øjeblikket:
Ca 630 vågner
7 Grød/brød
8 -830 sover ved brystet under amning
10 :Ti -mad mellemmåltid med lidt frugt
11 Frokost grød og mos
1130 Ammes i søvn og sover to timer
13 30 kort amning
15 Eftermiddags snack -frugt /mos
16 Ammes
17 ammes
18 Aftensmad -Mos og grøntsager
19 Ammes
20 Ammes i søvn
(21 igen hvis ej sover )
20/21 -0630 Sover med 2-4 opvågninger hvor han ammes i søvn igen
Spørgsmålet er naturligvis hvor vi nemmest skærer ned først, men også om vi skal introducere en flaske MME til at sove lur med om dagen. Jeg er i tvivl om hvordan man gør med at hilse fast i en rytme - hopper man ind der hvor man slap eller skubber man hele plan frem? Et eksempel er at han har været vågen midt nat og sover til kl 8 eller 9 -så har han jo sprunget både måltid og lur over...
Hilsener