Brev:
Fordeling af mad over døgnet
13. november 2020
Alder:
5 mdr.
Fordeling af mad over døgnet
Hej Helen.
Tak for dit sidste svar.
Jeg har spørgsmål til det ujævne indtag af mad jeg tænker min dreng får, og som også vandladningbleerne viser. Er det normalt og ok??
Kl. 20.00 flaske 200ml.
Kl. 01.30 flaske 200ml.
Kl. 05.30 ammes med en god portion mælk. Skifter en stor vandladningble
Kl. 09.00 ammes med en ok portion mælk. Skifter en stor vandladningble
Kl. 12.00 ammes med en smule stagnerende (fysiologisk normalt?) portion mælk. Her skal han holdes til. Det er som om han ikke godtager at der ikke kommer en stor portion efter 3 sug. Så hopper han af bliver urolig og utilfreds. Skifter en mellem vandladningsble.
Kl. 16.00 ammes med en klart stagnerede mængde mælk. Her skal jeg virkelig kæmpe for at få ham til at spise. Skifter en meget lille vandladningsble.
Kl. 19.00 forsøges ammes men må sommetider opgive da han bliver meget utilfreds pga. den lille mængde mælk. Sutter tre gange hopper af og er utilfreds. Skifter en lille vandladingble
Som det ser ud nu får han 1/2 dl. grød med frugtmos på top når vi står op ca kl. 08.00 samt 1/2 dl. grøntsagsmos efter mælkemåltidet kl. 16. Dette for at jeg ønsker ham mest mulig mælk - og også af mit.
Hvordan lyder ovenstående? Antal vådebleer samt det ujævne indtag af mælk gennem døgnet? Han får helt klart mest mælk til aften, nat og formiddag. Fysiologisk er der vel mest volumen nat og formiddag. Bør jeg mon give ham en flaske istedet for kl. 16.00?
Siger man 6 våde bleer i døgnet? Og hvad er en våd ble - hvor meget er der i den? Ville det give mening at kontrolveje ham før og efter måltiderne hos mig hvor han ammes gennem nogle dage for at få en fornemmelse af hvad han ca får fra mig? Han virker tilfreds det meste af tiden men er også aftenurolig, syntes det er svært at vurderer hvad der er hvad..
Hilsen