Brev:
For meget i flasken?
10. november 2020
Alder:
5 mdr.
For meget i flasken?
Hej Helen.
Jeg har en søn på 5 mdr som indtil fornyelig blev ammet fuldt. For halvanden mdr siden indførte vi en aftenflasken med mme ved sengetid og nu har vi fornyelig også indført en flaske om natten. I dagtiden ammer jeg fortsat. Han spiser 7 gange i døgnet. Altså to flasker og 5 gange hos mig.
Mit spørgsmål er mængden i flaskerne? Han får 230ml i hver flaske og han spiser det gerne rup og stup som regel (kl. 20 den første og kl. 0130 den anden). Men mit spørgsmål er om ikke det er lige lovligt meget i flaskerne? Altså hvis han skal have en døgnindtag på omkring de 1000ml og han bruger 460ml på bare de to måltider? Hvad tænker du?
Han vejede 3200 ved fødslen og nu 7300.
Hilsen