Brev:
Vand - 12 mdr.
9. november 2020
Alder:
12 mdr.
Vand - 12 mdr.
Hej igen Helen
Jeg har for ikke så længe siden skrevet til dig vedrørende vand i sutteflaske.
Vi lyttede til dine råd og fjernede vand i sutteflaske om aftenen til grøden, hvilket han ikke sagde noget til. Vi luner stadig vand til koppen, hvilket er okay, formoder jeg? Vi købte også straks en drypfri kop.
Udfordringen er, at vores søn slet ikke får nok væske. Han har okay med våde bleer, men når jeg læser mig frem til, hvor meget væske han egentlig skal indtage, er det langtfra nok. Hvor meget vil du anbefale, at han drikker?
Vi stiller både koppen og en drikkedunk, som han selv kan drikke af, når han leger, ligesom vi tilbyder ham vand ofte, men han afviser næsten altid. Den drypfri kop var kun et hit de første dage, selvom vi tilbyder ham vand af koppen hver dag og hele dagen.
Han er begyndt at vågne op igen om natten og efterspørge vand, selvom han ellers som tidligere skrevet, har sovet igennem i mange måneder. Vi prøver med nus, men vi kan klart høre forskel på, om han er tørstig eller bare skal hjælpes videre i søvnen, hvilket han meget sjældent skal.
Hvad gør vi herfra, hvis vi skal bort fra natteroderiet grundet tørst? Har du andre gode råd til, han kan få væske nok?
Venlig hilsen
Line