Vand - 12 mdr.

9. november 2020

Alder:
12 mdr.

Vand - 12 mdr.

Hej igen Helen

Jeg har for ikke så længe siden skrevet til dig vedrørende vand i sutteflaske.

Vi lyttede til dine råd og fjernede vand i sutteflaske om aftenen til grøden, hvilket han ikke sagde noget til. Vi luner stadig vand til koppen, hvilket er okay, formoder jeg? Vi købte også straks en drypfri kop.

Udfordringen er, at vores søn slet ikke får nok væske. Han har okay med våde bleer, men når jeg læser mig frem til, hvor meget væske han egentlig skal indtage, er det langtfra nok. Hvor meget vil du anbefale, at han drikker?

Vi stiller både koppen og en drikkedunk, som han selv kan drikke af, når ...

Annonce

... han leger, ligesom vi tilbyder ham vand ofte, men han afviser næsten altid. Den drypfri kop var kun et hit de første dage, selvom vi tilbyder ham vand af koppen hver dag og hele dagen.

Han er begyndt at vågne op igen om natten og efterspørge vand, selvom han ellers som tidligere skrevet, har sovet igennem i mange måneder. Vi prøver med nus, men vi kan klart høre forskel på, om han er tørstig eller bare skal hjælpes videre i søvnen, hvilket han meget sjældent skal.

Hvad gør vi herfra, hvis vi skal bort fra natteroderiet grundet tørst? Har du andre gode råd til, han kan få væske nok?

Venlig hilsen
Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det går bare rigtig godt med vores datter :) Vi har ingen kamp ved sengetid længere, hun er endelig begyndt at gå selv og hun stortrives.

Tak, Cecilies mor