8 mdr - dagsrytme med mad og flaske

1. november 2020

Alder:
8 mdr.

8 mdr - dagsrytme med mad og flaske

Hej Helen

Min datter er snart 8 mdr og får flaske. Jeg har brug for lidt hjælp til en dagsrytme med mad og flaske. Altså hvor meget jeg skal hive hende og hvilken flaske er den næste der skal droppes og hvornår. Hun er glad og tilfreds, leger og spiser virkelig godt. Der går ikke lang tid før hun kravler.

Min udfordring pt. er hendes søvn. Hun vågner som regel 04.30 og får en flaske men tager laaaang tid om at falde i søvn igen (dog glad, pludre, leger, og tumbler rundt i egen seng)og er som regel helt vågen og klar til dagen mellem kl. 5-6. Jeg lader hende ligge i sengen (Hun snakker og hygger sig) så vi står op mellem kl. 6-630. Herefter grød og vand, oh flaske inden lur. kl. 09.00 da hun virkelig er træt og jeg prøver at ...

Annonce

... strække luren. Sommetider sover hun før kl. 09.00. Luren kan variere mellem 1-2,5 time.

Frokost når hun står op, mos og rugbrødshapser, vand. Lidt senere lidt frugt eller grønt at tygge på.

Flaske og eftermiddagslur ca 2,5 time efter hun er vågnet.

Sidst på dagen grød med frugt oven på og vand.

Ca. 17.30 aftensmad mos og kød.

18.15 flaske og puttes til natten mellem kl. 18.30-19 da hun virkelig er træt. Røde kinder, og finder ikke tilfredshed i noget. (hun falder i søvn i egen seng hvor vi går ind og hun og det finder hun sig fint i).

Herefter kan hun sove til midnat, sommetider til kl. 02.00 eller helt til. 04.30 hvor hun så får en flaske.

Håber du kan hjælpe med en ‘køreplan’ til dagen.

Venlig hilsen
Trine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for hjælpen - det virker!!

Jeg vil takke dig for din støtte i vores søvnprojektet. Det virker så godt, at vi indimellem synes det er for godt/let til at være sandt. I går havde jeg veninder på besøg og alligevel var det så let som ingenting. Det er en lettelse og putningen er blevet en fornøjelse for alle parter.

Det var lange 5 uger for at få det til at fungere, men det hele værd!

Tusinde tak for din støtte.

Fra to nu langt mindre trætte forældre