Brev:
Godnatgrød - 8 mdr.
13. oktober 2020
Alder:
8 mdr.
Godnatgrød - 8 mdr.
Hej Helen
Så er det mig igen :-) Min søn er stadig totalt flaskenægter, undtagen om natten. I løbet af dagen drikker han dog MME af kop. Den ene tand er brudt igennem, og kan se den ene fortand er rigtig tæt på.
Jeg har et spørgsmål angående godnatgrød. Som du fint har beskrevet i din bog vil børn tit i denne alder lukke munden for skeen, og være for optaget af alt omkring dem og glemme at spise sig mæt. Det gør min søn, især til aftensmaden. Han gider desuden ikke grøntsagsmos længere, han vil selv have “rigtig” mad. Det betyder, at han smager på en masse, men det er ikke et decideret måltid der ryger ned. Vi prøvede derfor godnatgrød i dag efter hans bad, og han spiste en hel portion havregrød. Er det mon tid til at indføre godnatgrød?
Vores dag er således: (kom gerne med inputs :-))
Vågner 6.00-6.30
7-7.30 morgenmad, grød samt lidt banan i hånd, vand af kop
Puttes til formiddagslur 8.30-9.00, får en tår vand
Kl 9.30-10.00 mellemmåltid
Halv havregrynsbolle med smør, halv ostehaps, MME i kop
Kl. 11.30-12.00 frokost, rugbrødshapsere med f.eks. fiskepålæg, smøreost, leverpostej eller lign., agurk eller andre grøntsager, vand i kop
Kl. 12.30-13.00 puttes til middagslur, får en tår vand
Kl. 15.00-15.30 mellemmåltid, grød samt MME af kop
Kl. 16.00 powernap (nogen gange springes denne over, hvis han har sovet lang/sen middagslur)
Kl. 17.30-18.00, aftensmad, familiemad, vand af kop.
Herefter leger vi lidt, han kommer i bad og puttes. Ca. 19-19.30
Han melder sig 1-2 gange om natten, hvor han får flaske. Melder han sig ikke giver jeg ham en flaske, som han tager i mod omkring kl. 4. Drømmeflasken ved 23-00 tiden er stadig no-go. Gør alt hvad jeg kan for at sikre ham væske.
Da han ikke vil have flaske om dagen, laver jeg hans grød på MME, således han hvertfaldt får 100-120 ml i hver af de to måltider, derudover drikker han ca. 70-80 ml. MME af kop 2 gange dagligt, samt en masse vand. Om natten drikker han alt fra 100 ml til 250 ml.
Har prøvet alt med den flaske, men han vil bare ikke, og vil ikke presse ham.
Kan jeg gøre andet for at sikre ham ekstra MME?
Kærlig hilsen
Julie