Brev:
Skemad - munden er og bliver lukket
8. oktober 2020
Alder:
7 mdr.
Skemad - munden er og bliver lukket
Hej Helen,
Tak for dit svar på mit tidligere spørgsmål, det hele giver rigtig god mening.
Mit problem er bare, at det er umuligt at give ham skemad, munden er og bliver lukket med det samme skeen nærmer sig, han får derimod noget at sidde med i hånden, nogle gange vil han rigtig gerne, men det er ikke meget der ryger ned. Jeg kan hører og se på ham han er sulten, han rækker ud over skålen med mad, koppen skeen, men når jeg giver ham det afviser han det igen.
Han ender altid med at blive frustreret og ked af det, nok fordi det går for langsom når han selv vil spise, og ender i en dårlig oplevelse for os begge.
Så mit spørgsmål er her, hvordan får jeg ham ordenligt mæt?
Du skriver jeg ikke skal amme ham efter måltiderne mere, men hva så nu når han ikke spise ret meget og jeg ikke kan give ham ske mad? Nogle gange hiver han i min trøje og søger efter bryst efter maden, han vil have bryst. Jeg har prøvet med vand undervejs og efter han har spist lidt, men ender også tit med at blive sur på koppen efter en stor tår vand.
Hilsen