Nuværende dagsrytme

26. september 2020

Alder:
6 mdr.

Nuværende dagsrytme

Hej Helen

Tak for dit svar, jeg elsker at du laver en mulig dagsrytme for babyer som min, der ikke rigtig selv fornemmer sulten.

Jeg vil her indlede dig i vores nuværende dagsrytme, for at gøre det nemmere for dig at hjælpe os (:

Tidlig morgen kl. 05: Flaske og sover videre (vågner ca. kl. 07:30 - 08)

Imellem kl. 08 - 09: havregrød, tilbydes mælk af tudekop

Kl. 10: Flaske og sover til formiddagslur (lur på ca. 1 time)

Imellem kl. 11:30 - 12:30 grød, tilbydes mælk af tudekop

Kl. 13:30: Flaske og lur (lur på ca. 1 - 1,5 time)

Imellem kl. 16 - 17: Eftermiddagsmad, grød - tilbydes mælk af tudekop

Kl. 18: Aftensmad, grød - tilbydes mælk af tudekop (hvis hun har behov for en lille powernap inden aftensmad, kan kl. godt blive 19, inden hun får grød. Nogen gange får hun flaske i stedet for eftermiddagsmad)

Imellem 20 - 21: Flaske og sover til nat.

Hun ligger nu på imellem 500 - 600 ml. mælk i døgnet (som hun har været det meste af tiden, også inden vi introducerede grød), men jeg har svært ved at vurdere om hun får "for meget mælk" i forhold til at kunne rumme den faste mad, da hun altid har været ...

Annonce

... småtspisende. Hun tilbydes mælk til måltiderne da hun er småtspisende her drikker hun som regl 20 - 30 ml. af tudekoppen, samt bruger vi altid modermælkserstatning i hendes grød (30 ml.)

Jeg er meget taknemlig for den dagsrytme du har sent mig, men vores datter er meget lang tid om at spise, gerne 1 time, så jeg er bange for at det vil kede hende at skulle spise så lang tid om dagen, at hun vil være mere uinteresseret i maden, end på nuværende tidspunkt, samt om hun kan rumme så meget.

Hun har her til aftensmad spist en kvart portion med 30 ml. modermælkserstatning og kød i, og drukket 60 ml. mælk af tudekoppen, men hun har så kun spist 60 ml. af flasken til sengetid.

- Kan du her hjælpe mig ud fra vores nuværende rytme?

- Får hun for meget mælk i forhold til at du gerne skal kunne spise mere grød end hun gør?

- Hvornår skal jeg tage mere mælk fra hende? Og kan hun selv finde ud af, på længere sigt, at hun skal spise mere mad ved måltidet og mindre mælk?

- Hvis hun for eksempel kl. 11:30 viser tegn på at hun hellere vil have flasken, skal jeg så her give hende den, eller holde fast på at det er frokosttid?

Venlig hilsen
Pernille (:

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene