Brev:
Nuværende dagsrytme
26. september 2020
Alder:
6 mdr.
Nuværende dagsrytme
Hej Helen
Tak for dit svar, jeg elsker at du laver en mulig dagsrytme for babyer som min, der ikke rigtig selv fornemmer sulten.
Jeg vil her indlede dig i vores nuværende dagsrytme, for at gøre det nemmere for dig at hjælpe os (:
Tidlig morgen kl. 05: Flaske og sover videre (vågner ca. kl. 07:30 - 08)
Imellem kl. 08 - 09: havregrød, tilbydes mælk af tudekop
Kl. 10: Flaske og sover til formiddagslur (lur på ca. 1 time)
Imellem kl. 11:30 - 12:30 grød, tilbydes mælk af tudekop
Kl. 13:30: Flaske og lur (lur på ca. 1 - 1,5 time)
Imellem kl. 16 - 17: Eftermiddagsmad, grød - tilbydes mælk af tudekop
Kl. 18: Aftensmad, grød - tilbydes mælk af tudekop (hvis hun har behov for en lille powernap inden aftensmad, kan kl. godt blive 19, inden hun får grød. Nogen gange får hun flaske i stedet for eftermiddagsmad)
Imellem 20 - 21: Flaske og sover til nat.
Hun ligger nu på imellem 500 - 600 ml. mælk i døgnet (som hun har været det meste af tiden, også inden vi introducerede grød), men jeg har svært ved at vurdere om hun får "for meget mælk" i forhold til at kunne rumme den faste mad, da hun altid har været småtspisende. Hun tilbydes mælk til måltiderne da hun er småtspisende her drikker hun som regl 20 - 30 ml. af tudekoppen, samt bruger vi altid modermælkserstatning i hendes grød (30 ml.)
Jeg er meget taknemlig for den dagsrytme du har sent mig, men vores datter er meget lang tid om at spise, gerne 1 time, så jeg er bange for at det vil kede hende at skulle spise så lang tid om dagen, at hun vil være mere uinteresseret i maden, end på nuværende tidspunkt, samt om hun kan rumme så meget.
Hun har her til aftensmad spist en kvart portion med 30 ml. modermælkserstatning og kød i, og drukket 60 ml. mælk af tudekoppen, men hun har så kun spist 60 ml. af flasken til sengetid.
- Kan du her hjælpe mig ud fra vores nuværende rytme?
- Får hun for meget mælk i forhold til at du gerne skal kunne spise mere grød end hun gør?
- Hvornår skal jeg tage mere mælk fra hende? Og kan hun selv finde ud af, på længere sigt, at hun skal spise mere mad ved måltidet og mindre mælk?
- Hvis hun for eksempel kl. 11:30 viser tegn på at hun hellere vil have flasken, skal jeg så her give hende den, eller holde fast på at det er frokosttid?
Venlig hilsen
Pernille (: