Brev:
Mad og vægt - 2 mdr.
15. september 2020
Alder:
2 mdr.
Mad og vægt - 2 mdr.
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig ang. min lille dreng og hans måltider. Dengang (da han var 5 uger) fik han ca. 100 ml. 7 gange dagligt og du regnede ud at det var nok til ham og måske også lidt til den gode side, som måske kunne forklare hans uro og gylp.
Nu er han snart 8 uger gammel og siden sidst er vi egentlig fortsat med de 100 ml. dog som regel kun 6 gange dagligt, da han ikke beder om mere. Vi har vejet ham herhjemme idag (sammen med mig) og nu vejer han 4500 g - altså taget 800 g. på, på knap 3 uger.
Jeg har forsøgt nogle aftener nu at give ham en flaske på 135 ml og det er gået ganske fint, og han har sovet nogle gode lange stræk. Dog gylper han stadig en del, men virker ikke utilfreds.
Hvordan er det nu du regner mængden af maden ud?
Jeg tænker jeg nok skal have øget ham mere endnu, men også i et tempo han kan følge med til. Han virker fint tilfreds efter måltidet og sover også ok. Dog noget uroligt nogengange, og synes det er svært at vide om han er sulten. Vi er dog ikke i tvivl om sulten, når han vågner fra en lur og er klar på mad :)
Jeg vil være så ked af at give ham for lidt, og samtidig vil jeg ikke propfodre ham.
Han siger ikke selv tak for mad, inden flasken er tom. Det ville være så dejligt hvis han gjorde det, så var jeg jo ikke i tvivl om at han var mæt. Er det ok at han ikke gør det overhovedet?
Med venlig hilsen
Mor