Mad og vægt - 2 mdr.

15. september 2020

Alder:
2 mdr.

Mad og vægt - 2 mdr.

Hej Helen

Jeg har tidligere skrevet til dig ang. min lille dreng og hans måltider. Dengang (da han var 5 uger) fik han ca. 100 ml. 7 gange dagligt og du regnede ud at det var nok til ham og måske også lidt til den gode side, som måske kunne forklare hans uro og gylp.

Nu er han snart 8 uger gammel og siden sidst er vi egentlig fortsat med de 100 ml. dog som regel kun 6 gange dagligt, da han ikke beder om mere. Vi har vejet ham herhjemme idag (sammen med mig) og nu vejer han 4500 g - altså taget 800 g. på, på knap 3 uger.

Jeg har forsøgt nogle aftener nu at give ham en flaske på 135 ml og det er gået ganske fint, og han har sovet nogle gode lange stræk. Dog gylper han stadig en ...

Annonce

... del, men virker ikke utilfreds.

Hvordan er det nu du regner mængden af maden ud?

Jeg tænker jeg nok skal have øget ham mere endnu, men også i et tempo han kan følge med til. Han virker fint tilfreds efter måltidet og sover også ok. Dog noget uroligt nogengange, og synes det er svært at vide om han er sulten. Vi er dog ikke i tvivl om sulten, når han vågner fra en lur og er klar på mad :)

Jeg vil være så ked af at give ham for lidt, og samtidig vil jeg ikke propfodre ham.
Han siger ikke selv tak for mad, inden flasken er tom. Det ville være så dejligt hvis han gjorde det, så var jeg jo ikke i tvivl om at han var mæt. Er det ok at han ikke gør det overhovedet?

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder