10 mdr og afviser brystet

24. juli 2020

Alder:
10 mdr.

10 mdr og afviser brystet

Kære Helen,

Lasse på godt ti måneder afviser nu oftere og oftere mit bryst. Det har han gjort ca. en lille måned. Nogle få gange kan jeg få ham til at tage, når han halvsover. Men han vil ofte ikke, og begynder at græde eller vrider sig.

Jeg har læst om ammestop, og havde lidt succes med de "sovende" amninger. Mit spørgsmål går derfor på, at jeg så er nødt til at slutte amning nu her, ikke efter mit, men efter Lasses ønske.

Jeg er meget ...

Annonce

... opmærksom på, at han får den ernæring, han har brug for:
Hvor meget modermælkserstatning skal jeg give ham i døgnet, og på hvilke tidspunkter?

Og er der andre fødevareemner, jeg skal være obs. på, at han får? Lasse er generelt ikke særligt interesseret i at spise, men han får alsidig kost, med grøntsager, kød m.m. Men jeg mangler måske lidt at vide, om jeg skal være obs. på andet.

Stor tak for din altid gode hjælp.

De bedste hilsner
Lasses mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder