Brev:
Mad - hvor tit?
14. juli 2020
Alder:
4 mdr.
Mad - hvor tit?
Hej Helen,
Vi har en lille fyr på 4 måneder og 19 dage præcist 😊 Han er født 34+4, så han er født lidt tidligt. Det er dog ikke noget vi mærker til, og han har nu en vægt på lidt over 8 kg.
Han har mælkeallergi og har derfor hele sit liv fået Neocate med flaske.
Vi er begyndt ligeså så stille at starte op med lidt skemad. Det er med stor succes. Han er vild med det. Til at starte med gav vi lidt most banan, men så virkede det som om at flasken med Neocate ikke var så spændende mere. Vi er nu derfor gået over til noget meget lind grød blandet med Neocate hvor vi putter lidt æble/banan mos i. Det spiser han med stort velbehag også.
Vi har indtil videre suppleret med grøden som aftenmåltid, hvor han så får flaske bagefter. Altså han drikker stadig en god flaske bagefter. VI har gjort dette i ca. 2 uger.
Mit spørgsmål er hvor tit jeg skal give ham grøden. Er det kun om aftenen, eller skal jeg give den til flere måltider over dagen.
Hans døgnrytme plejer at se sådan ud (ca. tider):
07.30 opvågning efter natten. Får der en flaske på 180 ml.
Lur 09.30 - 12.00 og ved opvågning 180 ml.
Lur 14.00 - 16.00 og ved opvågning 180 ml.
Lur 17.30 - 18.00 og ved opvågning lidt grød og flaske. 180 ml neocate igen, hvor ca. 40 ml er gået til at blande i grøden, og han drikker resten.
20.00/21.00 - Sengetid for natten hvor han får en flaske på ca. 150 ml.
01.00 - natmåltid. Nogen gange spiser han 180 ml hurtigt og andre gange drikker han kun 50 ml.
05.00 - natmåltid 150 ml.
Måske kan du give et eksempel på hvor du ville ligge grød måltiderne, og måske hvornår du vil begynde at give ham mere.
Med venlig hilsen
Pernille