Brev:
Snart på tide at min datter begynder med skemad?
14. juli 2020
Alder:
5 mdr.
Snart på tide at min datter begynder med skemad?
Hej,
Min datter på 5 måneder om en uge er frisk og glad, sund og rask.
Jeg fuldammer hende. Jeg har også tænkt mig at amme hende til hun fylder 1 år.
Jeg har i forvejen en søn på 9 år, som jeg også ammede ham i hans første leve år. Han begyndte med skemad da han var 6-7 måneder.
Jeg havde tænkt mig at min datter også ville begynde med skemad først efter hun er fyldt 6 måneder (tænker at det er sundt og dejligt for os begge at jeg ammer hende men også at hendes tarmsystem bliver fuldudviklet først).
Men vi har lagt mærke til at hun er blevet meget interesseret i hvad vi spiser og drikker og prøver nogengange og åbne sin mund som om hun vil have noget. Vi har den sidste uge prøvet lidt med afkogt vand hvor hun drikker meget lidt med en æggebæger.
Jeg står virkelig for at hun først får skemad når hun er fyldt 6 måneder. Men hun er begyndt at vågne ved 06:30 om morgenen og er meget ivrig for at amme hurtigst muligt. Normalt sover hun fra ca 21:45 til ca 08:00 uafbrudt. Men det sidste stykke tid er hun vågnet meget tidligere, jeg tænker lidt om det kan skyldes at hun er mere sulten end hun plejer og at hun måske har brug for mere end modermælk.?
Jeg ammer hende omkring hver 2. Time om dagen og hun sover hele natten uden at vågne.
Jeg vil nødig starte med at give hende skemad nu da jeg synes at tiden hvor jeg fuldammer hende er den dejligste tid for os. Også fordi jeg tænker at hun er lidt for lille endnu.
Hilsen