Brev:
Nedtrapning af flaske?
13. juli 2020
Alder:
12 mdr.
Nedtrapning af flaske?
Hej Helen,
Mange tak for dit sidste svar 😊
I forlængelse af min sidste mail, så har jeg lidt bonus spørgsmål. Jeg vil forsøge, at fatte i mig i korthed 😊
Min søn er nu 12 mdr. Vi er nu kommet ned på 2 lure i dagstimerne, hvilket har forlænget dem noget. Begge dele er små ‘sejre’.
De helt tidlige morgener (kl. 04:00-0415) er vi også sluppet af med pt., om end vi stadig står tidligt op (05:30-06:00 - putning ca. kl. 20:00).
Min søn får stadig 2 flasker MME i døgnet - 1 når han skal sove lidt i kl. 20:00, samt 1 omkring kl. 23:00. Samlet set drikker han ca. 300-400 ml. fordelt på de 2 flasker.
Egen SP nævnte, at den ene kunne forsøges udeladt, da flaskerne jo også kan påvirke appetitten i dagtimerne, og som nævnt i mine tidligere mails, så synes jeg, at han spiser som en fugl.
Problemet er bare, at han ikke virker til, at kunne undvære hverken den ene eller anden flaske. Jeg har forsøgt at undlade den kl. 23:00, men han græder og stopper først, når han får flaske. Den første nyder han (også), og bliver helt elektrisk, når han ser den.
Jeg vil jo ikke fjerne dem, bare for at fjerne dem, men omvendt hvis det påvirker hans appetit i dagtimerne, så dur det jo heller ikke. Han sover jo heller ikke super (abrupt, opvågninger, gråd, motorisk uro), så er også bange for, at søvnen bliver dårligere, hvis flaskerne gøres mindre.
Har du nogle forslag? Bør vi skifte til almindelig mælk?
Min søn er 80,5 cm. lang og vejer 10.340 gr. Så en lang og slank dreng, der følger sine kurver.
På forhånd tak :)
Mange hilsner
Mor