Søvncyklus og dagens skema

25. juni 2020

Alder:
6 mdr.

Søvncyklus og dagens skema

Hej Helen

Så fik jeg endelig oprettet medlemskab!

Jeg har gjort mig lidt tanker vedr. Min søns søvn og dagens måltider.

Han er født 12 dage før termin, 3714 gram og 51 cm, så en fin stor dreng.

Han har altid spist og sovet godt, og gør det stadig. Jeg er dog kommet i tvivl om han får for meget mad ift. mælk.

Vi startede med grød ved 4 mdr.

Dagens skema for ham, ser nogenlunde således ud:

5.00: Vågner og ammes i sengen, sover videre.

7.00: Vi står op, og får havregrød med sveskemos, vand af kop

9.00: Tilbydes bryst, puttes til lur

10.30: Vågner

11.00: Grød eller mos med lidt topping, vand af ...

Annonce

... kop

13.30: Ammes og puttes til lur

15-15.30: Vågner og tilbydes bryst

Afhængig af hvor sent han vågner fra middagslur, får han en power nap ved 16.30-17 tiden.

Ca. 17.30: Mos af grøntsager, lidt kød/fisk (lige startet på kød) , finger mad som lidt banan, avocado eller lign.

18.00 Bad eller stille hygge

19.00 Ammes godt fra begge bryster

Vågner MEGET sjældent før 5.00

Får han en okay fordeling af både mælk og mad? Hvornår må vi skrue endnu mere op? Han elsker mad

Han vejer idag 9,2 kilo og er 72 cm, så fortsat en stor fyr.

Håber du vil kommentere lidt på ovenstående🤗🤗

Venlig hilsen
Mor til Carl

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig