Brev:
7 måneder og amning om natten
24. juni 2020
Alder:
7 mdr.
7 måneder og amning om natten
Kære Helen.
Tak for din måde at være på! Du er helt igennem fantastisk at lytte til! :-)
Min datter på 7 måneder sover en del uroligt og er stadig oppe mange gange om natten for at amme fordi intet andet hjælper. Hun er ikke ulykkelig men derimod pylret og det føles for mig som om hun bare gerne vil ligges til og have tryghed. For amningen varer ikke længer end max 10 min. Og det er altså ca med halvanden til to timers mellemrum, så jeg er ved at være en smule træt ;-)
Jeg føler at jeg måske ikke giver hende nok mad/drikke i løbet af dagen, for jeg har læst din bog om mad og dit eksempel på døgnrytmen har jeg prøvet at følge men ligeledes hjælper det.
En typisk dag for os kan se sådan ud:
Mellem kl 04-06, bliver ammet og sover videre
Vågner ca. mellem kl 07-07.30, vi leger lidt i sengen alle 3, stille og roligt, så vi kan vågne på bedste vis.
Hun bliver skiftet, vasket og får tøj på (daglig rutine, siden hun var 4mdr).
Kl 8 ca spiser vi, hun får grød med frugtmos på, og vand af en kop. - men jeg synes ikke hun spiser særlig meget af grøden. Hun spiser måske 6-7 skefulde. Er det nok?
Hun elsker vand, og drikker rigtig godt til hvert måltid.
Kl 9.30 bliver hun lagt til formiddagslur og i en uge nu er hun ikke blevet ammet, og det er gået fint. Der sover hun ca 1-2 timer.
Kl 12-12.30 spiser vi frokost. Hun får rugbrød, med smørepålæg, agurkestænger og nogle gange bløde gulerødder. Og vand af kop.
Der spiser hun faktisk rigtig godt for det meste.
Ca kl 13.30-14 bliver hun lagt til middagslur hvor hun bliver ammet. Der sover hun alt fra 40-90 min.
Hvis hun kun sover 40 min, kan hun stadig godt få en 3.lur.
Mellem 17.30-18.00 spiser vi aftensmad. Der har jeg efter din bog lavet kødboller, og så koger jeg forskellige grønsager som hun selv kan putte i munden. Det er er hit.
Ca 19.30 bliver hun puttet og der ammer jeg også.
Efter putningen, går der ca halvanden time, også begynder det. Hun giver lyd fra sig, og vil ammes igen. Og fra det tidpunkt foregår det til ca 4-5 stykker om morgenen.
Jeg har overvejet om jeg skal give natflaske, men der er noget indeni mig der stritter imod når jeg stadig ammer.
Hvad synes du om det?
Og har du nogen tips og tricks jeg kan bruge? Jeg er ved at give lidt op på det amning fordi der fylder så meget om natten, men jeg har egentlig ikke lyst til at give helt op.
Giver det mening? :-)
Kærlig hilsen
Nanna