7 måneder og rytme

29. april 2020

Alder:
7 mdr.

7 måneder og rytme

Hej Helen

Så er vores datter 7 mdr og meget har ændret sig i rytmen / i den rigtige retning

Dagen:

02.30 Amme
04.45 Amme
06.30/07.30 Vågner og vi står op
08.00/08.30 tilbydes grød og vand men spiser sjældent ret meget
09.00 Ammes eller flaske og puttes til lur
11.30/12.00 Vågner og spiser godt med mos, frugt i hånd og vand
13.30 Ammes
14.00/15.00 Puttes til lille lur på ca 40 min (nogle gange bytter hun dog rundt på de to lures længder)
16.00 Lidt frugtbod og vand
17.00 Aftensmad med familien
18.00 Ammes kort
18.40/19.00 Ren ble, i soveværelse, får en flaske men vil så ofte ammes lige efter hun har taget flasken

Falder tit i søvn herefter i vores seng men så opstår problemerne

Hun vågner tit af gylp og har svært ved at sove igen før ca 20.30
Jeg går op til hende og ligger med hende - oftest tumler hun rundt i sengen før jeg kan få ro på og få hende til at sove igen. Men hun er generet af gylp og vågner op af det.

Så vågner hun tir kortvarigt derefter indtil hun for alvor falder i søvn alt mellem 21.00 og 22.00
Nogle aftener er ...

Annonce

... jeg deroppe hver halve time efter kl 19 hvor hun falder i søvn første gang så det er meget forstyrrende for alle.

Hun har er stort behov for at ligge sammen med mig om natten og det tænker jeg at vi skal have ændret så far også kan putte hvilket han slet ikke må nu (græder og græder)

Far overtager barsel på mandag så alle amninger erstattes af flasker - dog med undtagelse om natten hvis det kan lade sig gøre.

Om dagen falder hun lyn hurtigt i søvn uden ballade og er generelt et virkelig nemt og glad barn der nærmest aldrig græder - ej heller hvis hun er rigtig træt.. Hun er nem at læse mht træthed. Da hun var mindre sov hun i mange mdr igennem om natten.

Jeg kunne godt tænke mig dine råd omkring aftenen og natten så hun sover mere roligt og længere af gangen.
Vi har også forsøgt med bade om aftenen men det ændrer ikke noget.
Samt hvordan far kan komme til at putte eller om det mon kommer automatisk når han er mere på om dagen.

Og så lige et lille side spm - hun har store bleer op til 4-6 gange om dagen - er det “normalt”?

Kærlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil lige sige mange tak for dit gode og præcise svar på mit spørgsmål om "Afbrudt søvn efter dagplejestart". Jeg fik lige præcis den vejledning, jeg manglede. Så tusind tak og fortsat god dag.

Kærlig hilsen
Victors stolte mor.