Brev:
7 måneder og rytme
29. april 2020
Alder:
7 mdr.
7 måneder og rytme
Hej Helen
Så er vores datter 7 mdr og meget har ændret sig i rytmen / i den rigtige retning
Dagen:
02.30 Amme
04.45 Amme
06.30/07.30 Vågner og vi står op
08.00/08.30 tilbydes grød og vand men spiser sjældent ret meget
09.00 Ammes eller flaske og puttes til lur
11.30/12.00 Vågner og spiser godt med mos, frugt i hånd og vand
13.30 Ammes
14.00/15.00 Puttes til lille lur på ca 40 min (nogle gange bytter hun dog rundt på de to lures længder)
16.00 Lidt frugtbod og vand
17.00 Aftensmad med familien
18.00 Ammes kort
18.40/19.00 Ren ble, i soveværelse, får en flaske men vil så ofte ammes lige efter hun har taget flasken
Falder tit i søvn herefter i vores seng men så opstår problemerne
Hun vågner tit af gylp og har svært ved at sove igen før ca 20.30
Jeg går op til hende og ligger med hende - oftest tumler hun rundt i sengen før jeg kan få ro på og få hende til at sove igen. Men hun er generet af gylp og vågner op af det.
Så vågner hun tir kortvarigt derefter indtil hun for alvor falder i søvn alt mellem 21.00 og 22.00
Nogle aftener er jeg deroppe hver halve time efter kl 19 hvor hun falder i søvn første gang så det er meget forstyrrende for alle.
Hun har er stort behov for at ligge sammen med mig om natten og det tænker jeg at vi skal have ændret så far også kan putte hvilket han slet ikke må nu (græder og græder)
Far overtager barsel på mandag så alle amninger erstattes af flasker - dog med undtagelse om natten hvis det kan lade sig gøre.
Om dagen falder hun lyn hurtigt i søvn uden ballade og er generelt et virkelig nemt og glad barn der nærmest aldrig græder - ej heller hvis hun er rigtig træt.. Hun er nem at læse mht træthed. Da hun var mindre sov hun i mange mdr igennem om natten.
Jeg kunne godt tænke mig dine råd omkring aftenen og natten så hun sover mere roligt og længere af gangen.
Vi har også forsøgt med bade om aftenen men det ændrer ikke noget.
Samt hvordan far kan komme til at putte eller om det mon kommer automatisk når han er mere på om dagen.
Og så lige et lille side spm - hun har store bleer op til 4-6 gange om dagen - er det “normalt”?
Kærlig hilsen
Mor