Brev:
Mælkebehov 7 måneder
7. april 2020
Alder:
7 mdr.
Mælkebehov 7 måneder
Kære Helen
Vi er begyndt på flaske til vores søn i stedet for amning, men vi har lidt svært ved at finde ud af, hvor meget han reelt har behov for - dvs. hyppighed og mængde af gangen kombineret med skemad.
Jeg har læst i din bog, at han kan få 4 flasker i døgnet, når han er 7 måneder. Et andet sted har jeg læst, at han bør få 750 ml i døgnet. Han vejer 10,1 kg. Vil det sige, at han så i hver flaske skal have 150 ml to af gangene og 210 to af gangene?
Lige pt har vi en skidt rytme, hvor vi ikke har givet ham nok mælk om dagen, ift hvad han får om natten, og han sover uroligt. Kan den store mængde mælk, han indtager om natten have betydning for dette?
Han vågner kl. 5 og er ikke til at få til at sove videre.
Sover lur fra kl. 8.45-10.45
Sover lur igen fra kl. 14.45-15.15/15.45
Han sover til natten ca. 18.45
Har du ud fra hans lure og vægt mulighed for at lave en oversigt over, hvornår og hvor meget mad/flaske han bør få i løbet af dagen/natten?
Bedste hilsner
M