Brev:
Søvn og rytme - 11 mdr.
6. april 2020
Alder:
11 mdr.
Søvn og rytme - 11 mdr.
Kære Helen
Jeg skriver til dig, da jeg simpelthen må give op med dagsrytme og søvn nu efter et år med Viggo. Men storebror (5 år) kunne vi nemt lave en dagsrytme og han sov igennem fra han var 11 måneder uden mælk og til kl. 07.00 (idag kl. 10)
Jeg ved at alle børn er forskellige.
Viggo vågner typisk mellem 05.25 og 05.45 så laver han nummer 2. - Herefter forsøger vi at få ham til at sove igen - uden held.
Vi står op 06.00 hvor vi spiser morgenmad - havregrød.
Herefter laver han typisk stor ble nummer to. Så bliver han skiftet og så leger vi og læser bøger.
Han bliver hurtigt meget træt igen. igår var han helt vildt træt kl. 08.30 idag var han det kl 07.00 andre gange kan vi trække den til kl. 09.00.
Ved denne lur sover han 1-2,5 time.
Han får efter lur et mellemmåltid og kommer enten ud at lege eller leger inde. Så får han frokost omkring 11.30. inden lur nummer to.
Han bliver puttet igennem alt imellem 11.30 og 13.00 - alt efter hvordan formiddagen er gået.
Lur nummer to varer mellem 45 min og 2 timer.
Han får efter lur et mellemmåltid og kommer enten ud at lege eller leger inde.
mellem 17 og 17.30 spiser vi aftensmad og kl. 18 ish er han virkelig træt. hvis vi kan nå det inden han er for træt, for han et bad. Ellers kommer kommer han i nattøjet, får børstet tænder og i seng med 240 ml. mme.
Nu går natten så igang. Hvis alt går godt - sover han til 05.25 uden at vågne.
Men det er kun sket få gange.
I nat måtte jeg give ham en flask 01.30 får at få ham til ro igen og sov til 05.25.
Igår nat fik han en flaske 04.30 og sov til 05.30. Her havde han være vågen første gang 02.30 og fik en sut. Siden der sov han let.
Jeg har forsøgt med et stramt program / rytme sammen med min sundhedplejerske da han var yngre - men dette kunne han absolut ikke holde - da han sover som vinden blæser. Han har stor afføring 5-7 gange om dagen og har altid haft det. Han spiser meget i løbet af en dag.
Vi er virkelig i vildrede og trætte og håber du kan hjælpe os.
M.