Søvn og rytme - 11 mdr.

6. april 2020

Alder:
11 mdr.

Søvn og rytme - 11 mdr.

Kære Helen

Jeg skriver til dig, da jeg simpelthen må give op med dagsrytme og søvn nu efter et år med Viggo. Men storebror (5 år) kunne vi nemt lave en dagsrytme og han sov igennem fra han var 11 måneder uden mælk og til kl. 07.00 (idag kl. 10)
Jeg ved at alle børn er forskellige.

Viggo vågner typisk mellem 05.25 og 05.45 så laver han nummer 2. - Herefter forsøger vi at få ham til at sove igen - uden held.
Vi står op 06.00 hvor vi spiser morgenmad - havregrød.
Herefter laver han typisk stor ble nummer to. Så bliver han skiftet og så leger vi og læser bøger.
Han bliver hurtigt meget træt igen. igår var han helt vildt træt kl. 08.30 idag var han det kl 07.00 andre gange kan vi trække den til kl. 09.00.
Ved denne lur sover han 1-2,5 time.

Han får efter lur et mellemmåltid og kommer enten ud at lege eller leger inde. Så får han frokost omkring 11.30. inden lur nummer to.
Han bliver puttet igennem alt imellem 11.30 og 13.00 - alt efter hvordan formiddagen er gået.

Lur nummer to ...

Annonce

... varer mellem 45 min og 2 timer.

Han får efter lur et mellemmåltid og kommer enten ud at lege eller leger inde.
mellem 17 og 17.30 spiser vi aftensmad og kl. 18 ish er han virkelig træt. hvis vi kan nå det inden han er for træt, for han et bad. Ellers kommer kommer han i nattøjet, får børstet tænder og i seng med 240 ml. mme.

Nu går natten så igang. Hvis alt går godt - sover han til 05.25 uden at vågne.
Men det er kun sket få gange.

I nat måtte jeg give ham en flask 01.30 får at få ham til ro igen og sov til 05.25.

Igår nat fik han en flaske 04.30 og sov til 05.30. Her havde han være vågen første gang 02.30 og fik en sut. Siden der sov han let.

Jeg har forsøgt med et stramt program / rytme sammen med min sundhedplejerske da han var yngre - men dette kunne han absolut ikke holde - da han sover som vinden blæser. Han har stor afføring 5-7 gange om dagen og har altid haft det. Han spiser meget i løbet af en dag.

Vi er virkelig i vildrede og trætte og håber du kan hjælpe os.

M.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

16. december 2023 | Diverse | 13 mdr.

1 år og kun 2 tænder

Hej Helen Min søn på 13 måneder har stadig kun 2 tænder. De er de midterste...

Annonce

Viden om børn:

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren