Vil pludselig ikke drikke vand

2. april 2020

Alder:
8 mdr.

Vil pludselig ikke drikke vand

Hej Helen,

Nu har jeg brug for endnu et råd.

Vores datter var endelig blevet god til at drikke vand (af tudekop) og drak måske 150ml totalt set på en dag.
Men pludselig fra den ene dag til den anden, afviser hun koppen, lukker munden og skubber koppen væk. Vi har derfor forsøgt med andre kopper, alt fra snapseglas til kop med hank, men intet fungerer - munden bliver lukket i.

Vi ender derfor med at benytte en doseringssprøjte for at ...

Annonce

... få lidt i hende. Det tager dog en del tid og mængden er stadig ret begrænset - og vi vil jo ikke ende med at gøre det til en dårlig oplevelse.

Vi har før kunne lokke lidt ekstra vand i hende, hvis vi sqeezede lidt appelsinsaft i, men nu vil hun slet ikke smage hvad der er i.

Det har nu stået på en lille uges tid. Er det mon bare en fase og skal vi bare afvente eller har du nogen gode tips?

På forhånd tak for hjælpen!

Hilsen,
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina