Brev:
Fra modermælkserstatning til komælk
23. marts 2020
Alder:
12 mdr.
Fra modermælkserstatning til komælk
Hej Helen
Vi har læst at fra 1 års alderen skal vi gå væk fra modermælkserstatning og over til komælk. Er det fordi, at det er bedre for barnet at få komælk fra denne alder end MME, eller er det nærmere et spørgsmål om, at det er nemmere for forældrene og det er fra denne alder, at man har lov til at give barnet komælk?
Det generer ikke os, at lave MME, så hvis det reelt er bedre, så gør vi gerne det.
Derudover læser jeg, at barnet skal slukke tørsten i vand, men samtidigt have 3,5-5 dl mælk. Samtidigt skal barnet ikke have flaske mere. Men hvornår skal så mælken serveres, hvis barnet ikke får flaske, og skal drikke vand når det er tørstig?
Med venlig hilsen
Mette