Brev:
Vil ikke mades
11. marts 2020
Alder:
6 mdr.
Vil ikke mades
Kære Helen
Min søn er nu 6.5 måned, og vi har den sidste måned forsøgt at give ham mos/grød.
HAN VIL IKKE MADES! Det er lige meget hvad der er på skeen, så åbner han ikke munden.
Alt er forsøgt. Det kan kun lade sig gøre hvis vi snyder ham til at åbne munden, og det er jo ikke vejen frem. Hvis vi kommer grød/mos på en agurkstav/skorpe putter han det ikke i munden. Ikke før grøden/mosen er skrabet af i hvert fald.
Han vil som oftest gerne komme mange forskellige slags madvarer i munden, hvis jeg fx laver stave af kartofler, brød og grøntsager, men der ryger jo nærmest intet ned. Det bliver bare splittet ad.
Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op med det hele, og han er jo selvsagt meget langt fra at få kød/fisk dagligt. Skal han have nogle supplerende vitaminer?
Skal jeg bare acceptere at han ikke vil mades og så amme ham videre, og vente på at han lærer at tygge?
Hilsner fra en frustreret mor