Brev:
Gider stadig ikke ske mad
25. februar 2020
Alder:
6 mdr.
Gider stadig ikke ske mad
Hej Helen
Ja, så er vores datter blevet lige knap 6 måneder. Og vi har stadig udfordringer med maden.
Som du anbefalede i dit sidste brev stoppede vi med skemad, da vi nok var gået for tidligt i gang. Vi stoppede i januar og tog forsigtigt skemaden op igen her i midt februar. Det går ikke så godt. Nogen dage får hun lidt ned, andre lukker hun munden tæt til, drejer hovedet og græder hvis jeg bliver ved.
I starten sad hun på mit skød, men nu er jeg begyndt at sætte hende i skråstol fordi det er nemmere at styre. Jeg prøver at smile og sige nam nam osv når hun spiser. Prøver at give hende skeen at lege med. Spiser også selv lidt af det så hun kan se det, men det gør ikke den store forskel. Jeg forsøger at time maden til lige efter en lur, så hun er glad og sulten.. Men det er ikke så let for mig at få timingen til at gå op, hvis vi er nogen steder.. dertil kommer at hun stadig sover ret uregelmæssigt. Så nogen gange er det kl 12 hun får grød og andre gange kl 17. Jeg har forsøgt majsmel, hirse, pæremos, sveskemos samt nogle færdige blandinger..
Skal jeg kaste mig ud i andre ting nu hvor hun er ældre? Kan hendes mave holde til det?
Jeg ammer stadig ca hver anden time. Det er nok for meget, men jeg har problemer med at hun sjatspiser og selv om jeg holder hende til har jeg på fornemmelsen at hun ikke tømmer bare et enkelt bryst. Jeg har tilbudt hende bryst tit fordi hun ligger under sin vægtkurve. Om natten får hun også mere end hun burde fordi hun søger brystet at sove på. Det arbejder jeg på at vænne hende af med, men det er svært når hun nu ikke spiser særlig meget eller længe når hun får brystet.
Alt i alt er jeg i tvivl om hun får for lidt mad.. men samtidigt tænker jeg at hun måske får mælk så ofte at hun ikke gider grøden.. hun måler pt 67 cm og vejer 6,75 kg.
Har du nogen gode råd til hvordan jeg skal gribe hele madsituationen an? Jeg har forsøgt at give hende mme på sutteflaske, men det gider hun heller ikke.
Generelt er hun en glad baby, slank i det, men med babydeller de rigtige steder.
Hilsen