Brev:
Flaske problemer
17. februar 2020
Alder:
5 mdr.
Flaske problemer
Hej Helen
Nu skriver jeg angående vores lillesøster som er fra 21/9 og dermed snart 5 mdr...
Jeg har ammet fra start og hun elsker det - vi lykkedes med få flasker enkelte gange men nu nægter hun fuldstændig.
Jeg vil meget gerne stoppe med at amme og køre hende på flaske dels pga at hun om aftenen gerne ammer i 2 timer før hun falder i søvn, men dels fordi jeg også skal starte på arbejde om 2 mdr og far skal tage over. Det ville kunne give lig lidt luft at vide at far kunne passe hende nogle timer allerede nu.
Men uanset hvad vi har prøvet virker det ikke - forskellige MME (Nan og Arla), kold/lunken, i søvne/vågen, far gør det, jeg er her ikke osv osv... Jeg er virkelig i vildrede om hvordan vi mon skal overtale hende bedst muligt. Vi har også prøvet tre forskellige flasker.
Hun drikker gerne MME af et lille glas men det er jo svært at give hende nok på denne måde og har mest været smagsprøver.
Håber du har et råd :) ...
...
Derudover sover hun også først til natten omkring kl 23 og vi ville virkelig gerne have rytmen tidligere hvis det kan lade sig gøre
Hendes dag ser ud sådan her:
06.30 Ammes og sover videre
07.30/08.00 vågner og ammes og vi står op
Nogle gange en lille lur omkring kl 9 men for det meste ikke
10-11.00 Ammes og dagens lange lur
13/14.00 Vågner og ammes og får grød eller mos
16.00/17.00 Tilbydes mos og ammes
19.00 Ammes
21.00 Ammes indtil hun falder i søvn ca 23.00
Vågner mellem 1-2 gange om natten for kort at amme
Hun har svært at sove andre tidspunkter end den længe lur - hun er træt men kan ikke falde til ro - basker med begge arme helt vildt og kan ikke slappe af. Sutten duer kun nogle gange men ikke nok til at hun kan falde i søvn.
Hvordan kan vi indføre en putning til lur om dagen (de små powernaps) og om aftenen så jeg ikke skal amme 2 timer i træk??
Håber det giver mening og du kan hjælpe :)
Kærlig hilsen
mor til lillesøster