Flaske problemer

17. februar 2020

Alder:
5 mdr.

Flaske problemer

Hej Helen

Nu skriver jeg angående vores lillesøster som er fra 21/9 og dermed snart 5 mdr...

Jeg har ammet fra start og hun elsker det - vi lykkedes med få flasker enkelte gange men nu nægter hun fuldstændig.

Jeg vil meget gerne stoppe med at amme og køre hende på flaske dels pga at hun om aftenen gerne ammer i 2 timer før hun falder i søvn, men dels fordi jeg også skal starte på arbejde om 2 mdr og far skal tage over. Det ville kunne give lig lidt luft at vide at far kunne passe hende nogle timer allerede nu.

Men uanset hvad vi har prøvet virker det ikke - forskellige MME (Nan og Arla), kold/lunken, i søvne/vågen, far gør det, jeg er her ikke osv osv... Jeg er virkelig i vildrede om hvordan vi mon skal overtale hende bedst muligt. Vi har også prøvet tre forskellige flasker.

Hun drikker gerne MME af et lille glas men det er jo svært at give hende nok på denne måde og har mest været smagsprøver.
Håber du har et råd :) ...

Annonce

...

Derudover sover hun også først til natten omkring kl 23 og vi ville virkelig gerne have rytmen tidligere hvis det kan lade sig gøre
Hendes dag ser ud sådan her:

06.30 Ammes og sover videre
07.30/08.00 vågner og ammes og vi står op
Nogle gange en lille lur omkring kl 9 men for det meste ikke
10-11.00 Ammes og dagens lange lur
13/14.00 Vågner og ammes og får grød eller mos
16.00/17.00 Tilbydes mos og ammes
19.00 Ammes
21.00 Ammes indtil hun falder i søvn ca 23.00
Vågner mellem 1-2 gange om natten for kort at amme

Hun har svært at sove andre tidspunkter end den længe lur - hun er træt men kan ikke falde til ro - basker med begge arme helt vildt og kan ikke slappe af. Sutten duer kun nogle gange men ikke nok til at hun kan falde i søvn.

Hvordan kan vi indføre en putning til lur om dagen (de små powernaps) og om aftenen så jeg ikke skal amme 2 timer i træk??

Håber det giver mening og du kan hjælpe :)

Kærlig hilsen
mor til lillesøster

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi har fundet dine svar meget relevante.

Tak fra os.