Brev:
Drikker hun nok mælk?
21. januar 2020
Alder:
6 mdr.
Drikker hun nok mælk?
Hej Helen,
Så har jeg brug din gode hjælp endnu engang.
Vi er nu godt igang med ske-maden og har været det siden uge 17.
Jeg er dog usikker på om hun får mælk nok. Jeg ammede fuldt ud indtil hun var 5,5 måned + lidt skemad og så kunne jeg ikke følge med mere. Jeg ammer derfor kun 1 gang om dagen nu, resten er flaske - hvor hun siden har taget rigtig godt på.
Hun vejer ca. 7,5 kilo og har læst mig til at hun så skal have omkring 800ml. Foruden den ene amning, som jeg ikke tror giver hende alverdens, så når vi kun op på 500-600 ml om dagen. Hun drikker også vand af kop til måltiderne, men det er stadig småting og måske ikke mere end 50 ml totalt set, for alle måltider.
Når hun får flaske, drikker hun sjældent mere end 120ml pr gang og det er uanset hvor længe der er gået i mellem. Derfor synes jeg det er svært at få mere i hende, med tanke på hendes ske måltider heller ikke er større. Her spiser hun typisk mellem 3/4 til 1 dl pr måltid
Hun vågner sjældent om natten længere, så med en drømmeflaske kl. 23:00, så må jeg typisk vække hende omkring kl. 07-07:15. Ergo får hun ikke den tidlige morgen flaske, som jeg kan se indgår I dine dagsplaner til andre. Skulle jeg give hende flaske kl. 5/6, kommer dagen også til at starte der, da vi ikke får hende til at sove videre - det er afprøvet.
Vi har efterhånden fået en fin dagsrytme, hvor hun nu kun sover 2 lure:
07:00-07:15: Jeg vækker hende
07:30: Havregrød + vand af kop
09:00/09:30: Flaske og puttes til formiddagslur. Her sover hun typisk 1t20m.
11:00: Grøntsagsmos m. kød eller fisk + vand af kop
14:00: Flaske og puttes til dagens sidste lur. Sover her op til 2 timer
16:30: flaske
18:00: mos med kød eller fisk + appelsinbåde at gumle på når vi spiser
19:30-20:00: Flaske og puttes til natten
23:00: Drømmeflaske
Hun får også lidt frugtmos indimellem, når det passer.
Jeg har forsøgt at starte dagen med en flaske kl. 07 for at få mere mælk i hende, men så kommer vi skævt igang med resten og vi skal vel også stille og roligt videre med skemaden?
Er det fint nok med de 500-600 ml mælk, eller hvordan skal vi i så fald ellers gøre det? Hun har fint med våde bleer og trives fuldt ud.
Tak for hjælpen,
Hilsen,
Louise