Brev:
Døgnrytme 7 mdr
8. januar 2020
Alder:
7 mdr.
Døgnrytme 7 mdr
Hej Helen.
Det er gået rigtig godt med døgnrytmen siden vi fik en god plan af dig sidst vi skrev. Jeg vil nu høre dig, hvornår og hvordan denne skal ændres?
Han er nu 7 mdr, men ammer stadig ca 6 gange i døgnet og han får tre lure. Han er begyndt at nægte amning af og til, og tænker det måske kan være fordi han skal ammes mindre? Hans nætter er blevet meget urolige, med gråd ca hver anden time. Jeg kan normalt hurtigt trøste ham og få ham videre i søvnen, men er lidt bekymret for om det er okay han blir ked så mange gange?
Vores døgnrytme nu:
Vågner ca kl 7
Får grød og vand
Puttes efter 2-2,5 time, ammes inden
Får grønsagsmos og vand
Puttes igen efter 2-2,5 time, ammes inden
For grød med frugtmos og vand
Puttes efter 2-2,5 time, ammes inden
Får mos med kød el fisk til aften
Puttes efter 2-2,5 time og ammes inden(normalt ca kl 20)
Vågner ved 01-tiden og ammes
Vågner ved 5-6 tiden og ammes
Lurene er meget forskellige fra dag til dag. Men normalt er en af de tre lurer ca 1,5 time, og de andre to mellem 30-45 min.
Men nogle dage er to lurer en time ca. og den sidste 30 min. Ingen system:)
Håber du kan hjælpe os med et overblik over hvordan døgnrytmen bør være for ham i denne alder? Også mht amning.
Glæder os til at høre fra dig:)