Brev:
Afvænning af flaske
22. december 2019
Alder:
12 mdr.
Afvænning af flaske
Hej Helen.
Tak for din gode brevkasse, som jeg endnu en gang vil benytte mig af. :)
Min dreng bliver et år her om halvanden uge og han skal jo til at afvænnes fra flaske. Han får kun flaske når han bliver puttet til natten og jeg har den sidste måneds tid gradvist givet ham mindre og mindre og får nu ca. 100 ml i flasken. nogle dage drikker han det hele og andre gange ikke.
Men hvordan gør jeg det så bedst muligt? Som det er nu får han en lille portion grød og vand af kop ca 30-45 min inden puttetid. Vil det være en ide at han får mme eller letmælk i stedet for vand til hans godnatgrød og så han ikke får flasken?
Og til hvilke måltider fremover vil du anbefale han får mæk i stedet for vand, så jeg er sikker på han stadig får dækket hans kalkbehov?
på forhånd tak og glædelig jul :)
Venlig hilsen
L