Brev:
Overgang fra grød til mad
14. december 2019
Alder:
6 mdr.
Overgang fra grød til mad
Hej Helen.
Min datter på 6 mdr. har de sidste par uger fået lidt grød og mos, og lader egentlig til at synes det er ok. Hun ELSKER dog når hun selv får lov til at få fingrene i det og putte det i munden, men får naturligvis ikke så meget ind på den måde. Hun er vild med de der majschips, hun selv kan sidde og gumle på.
Jeg kunne derfor godt tænke mig at prøve at give hende noget “rigtig” mad, som hun selv kunne gnave i, men er lidt i tvivl om hvad jeg må give hende? De fleste steder står der jo, at det skal være en gradvis overgang fra tynd grød til mere og mere “klumpet” mos før man giver deciderede stykker af mad.
Ville det være ok at prøve at give hende nogle kogte grøntsager og kartofler - evt. en kødbolle, eller er det helt no-go når hun stadig kun har fået almindelig, lind grød? Jeg er meget nervøs for at hun kløjes i maden.
Med venlig hilsen