Brev:
Rytme baby 6 måneder
11. december 2019
Alder:
6 mdr.
Rytme baby 6 måneder
Hej Helen
Nu har jeg snart læst alle dine svar til andre, men finder ikke noget der passer lige til vores situation, selvom der findes tonsvis i vores situation.
Vi er mor, far, storebror på 2½ og baby på 6 måneder. Jeg har flere spørgsmål og vil forsøge at adskille dem i flere breve :-)
Første spm går på rytme. Men storebror havde jeg fuldstændig styr på hans rytme/rutine. Den gik lige efter din bog, ikke noget at sætte en finger på. Og sådan trives jeg bedst.
Nu er lillesøster så ved at være så gammel at man kunne forvente en rytme og den har vi jo også til dels. Det der gør det svært er jo at vi har A. som skal afleveres, hentes, aktiveres og hygges om.
A. sover på eget værelse og B. sover i egen seng ved siden af vores seng i soveværelset. Vi har mulighed for at flytte hende ud på et repos, men er bange for at hun vækker storebror når hun nogle gange holder fest om natten.
Bs dag ser nogenlunde sådan ud pt. (6 mdr d 16/12-19)
5:15 vågner og snakker MEGET. Så vågner A. ca 5.30/6.00 så får jeg ikke B. til at sove igen, så er jeg meget heldig.
Vi står op ca 6.00, får bryst (starter grød i morgen)
KL 7.00 1. lur. Hvis A. ikke skal afleveres 3 timer, men hvis hun er med ude at køre 1-2 timer.
Vågen fra kl 8.30 eller kl 10. Kan holde sig vågen max 2 timer, her får hun bryst og grød.
Kl. 10.30 eller 12 2. lur sover i ca 2-3 timer på de gode dage hvis hun ikke skal ned at hente A.
12.30 el 14/15 op igen bryst og leg.
kl 16. 3. lur umulig hvis vi er ude og hvis hun sover til kl 15.
kl 17.30 mos
kl 18 nattøj
kl 18.30 start godnat til A. 18.45 amning og sang, puttes i egen seng. Og pt sover hun med det samme.
kl 22/23 amning
kl 00/01 amning
kl 2/3 amning
Så kommer spørgsmålene
1) Er det okay at køre forskellige rytmer på forskellige dage? Det skal jo passe til resten af familien
2) Hvordan kommer jeg væk fra alt natamningen, trænger til søvn
3) Er det okay at hun står så tidligt op, jævnfør din bog.
4) Får hun for meget eller nok søvn
Glæder mig meget til at høre fra dig.
Hilsen
Monica