Brev:
Sveskemos mod forstoppelse
9. december 2019
Alder:
6 mdr.
Sveskemos mod forstoppelse
Hej Helen
Vores datter har stort set altid bøvlet med maven, lige siden hun bare et par uger gammel kom over på flaske. Da vi nu er startet op på skemad har vi derfor flere gange om ugen givet hende sveskemos, da vi har hørt det skulle være godt for maven. Hun får aldrig ren sveskemos, men 1 spsk ca blandet i hendes grød 3-4 gange om ugen.
Min sundhedsplejerske har dog frarådet sveskemos til vores datter, da hun siger det gør tarmen doven. Vi er derfor nu i tvivl om, hvorvidt vi fortsat skal tilbyde vores datter sveskemos (som hun i øvrigt er glad for at få).
Jeg tænker alt med måde, også i dette tilfælde, men vil alligevel meget gerne have dit input. Vores datter er 6 måneder.
På forhånd tak
Mange hilsner
En mor