Mad - 18 mdr.

8. december 2019

Alder:
18 mdr.

Mad - 18 mdr.

Hej Helen.

Vores 1,5 årig datter syntes vi måske ikke spiser helt nok og kunne godt tænke os at vide om der er noget vi skal lave om.

Typisk står hun op ved 5.30 tiden og ofte får hun til morgenmad yoghurt med cornflakes/rosiner - men ellers får hun morgenmad ved 6.45 tiden når hun afleveres i vuggestuen.

I vuggestuen, uden faktisk lige at have det helt præcise overblik, spiser de vist lidt ved 9 tiden og så igen ved 11 tiden og lidt frugt ved 14 tiden. Hun bliver så hentet ved 15.15 tiden og kommer typisk hjem og spiser lidt af evt rester af madpakken.

Vi plejer at skulle spise tidlig, så allerede mellem 16.30 og 17 spiser vi, men det er meget begrænset hvad hun gider at spise. Hun elsker grøntsager, men som sådan kød og kartofler spiser hun meget ...

Annonce

... lidt ad. Generelt rugbrød spiser hun slet ikke og det pålæg der evt er på piller hun af og spiser uden rugbrød

Hver aften hun skal sove typisk ved 19-19.30 tiden får hun så en flaske med almindelig let mælk som hun drikker. I weekender er der også ofte brug for en ekstra flaske om dagen, da det er som om hun ikke er mæt, men som sagt så er det meget svært at finde noget hun vil spise og vi vil jo heller ikke hele tiden bare giver hende yoghurt/cornflakes

Tænker lidt på om måltiderne ligger for tæt på hinanden om eftermiddag og aften og det med en flaske mælk hvorvidt hun egentlig ikke bør være ved at skulle undgå det - men flasken fungerer dog altid og bagefter er hun et helt anden barn, så det må være noget med sult og måske også lidt hygge at gøre.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Orlov

Som børnefamilie i Danmark, har I særlige rettigheder i forhold til at få orlov.

I har f.eks. begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"