Brev:
Mad - 18 mdr.
8. december 2019
Alder:
18 mdr.
Mad - 18 mdr.
Hej Helen.
Vores 1,5 årig datter syntes vi måske ikke spiser helt nok og kunne godt tænke os at vide om der er noget vi skal lave om.
Typisk står hun op ved 5.30 tiden og ofte får hun til morgenmad yoghurt med cornflakes/rosiner - men ellers får hun morgenmad ved 6.45 tiden når hun afleveres i vuggestuen.
I vuggestuen, uden faktisk lige at have det helt præcise overblik, spiser de vist lidt ved 9 tiden og så igen ved 11 tiden og lidt frugt ved 14 tiden. Hun bliver så hentet ved 15.15 tiden og kommer typisk hjem og spiser lidt af evt rester af madpakken.
Vi plejer at skulle spise tidlig, så allerede mellem 16.30 og 17 spiser vi, men det er meget begrænset hvad hun gider at spise. Hun elsker grøntsager, men som sådan kød og kartofler spiser hun meget lidt ad. Generelt rugbrød spiser hun slet ikke og det pålæg der evt er på piller hun af og spiser uden rugbrød
Hver aften hun skal sove typisk ved 19-19.30 tiden får hun så en flaske med almindelig let mælk som hun drikker. I weekender er der også ofte brug for en ekstra flaske om dagen, da det er som om hun ikke er mæt, men som sagt så er det meget svært at finde noget hun vil spise og vi vil jo heller ikke hele tiden bare giver hende yoghurt/cornflakes
Tænker lidt på om måltiderne ligger for tæt på hinanden om eftermiddag og aften og det med en flaske mælk hvorvidt hun egentlig ikke bør være ved at skulle undgå det - men flasken fungerer dog altid og bagefter er hun et helt anden barn, så det må være noget med sult og måske også lidt hygge at gøre.
Hilsen