Brev:
Sutteflasker til ammebarn
17. november 2019
Alder:
8 mdr.
Sutteflasker til ammebarn
Hej Helen
Vores søn har været ammebarn men gik over til flasker da han begyndte at afvise brystet for en måned siden som supplement til hans mad, og får 3 flasker hver dag. Før eftermiddagsluren, når han bliver puttet og mellem 22-23.
Det var en hård proces at finde en flaske der virkede og efter at starte med avent flasker med tut til 6 mdr - hvor han ikke kunne følge med, 3 mdr hvor han ikke kunne følge med, 1 mdr hvor han ikke kunne følge med, skiftede vi til en mam antikolik flaske med tut nr 2, og endelig virkede det, og han kom derefter hurtigt op på at tømme flasker med 230-240 ml pr måltid....
Nu er han imidlertid begyndt at levne 90-120 ml.... er det fordi han selv regulerer mængen han har brug for? Han spiser fint til alle øvrige måltider. Eller er det fordi vi skal prøve med et suttehovede med større gennemløb? Eller skyldes det hans forkølelse?
Skal vi blive ved med 3 flasker pr dag? Eller skal en af dem fjernes?
Han får pt morgenmad - fuldkornsgrød fra semper, formiddags frugtmos inden lur, 1 stk rugbrød med leverpostej og 1/2 dl grøntsagsmos til frokost, flasken inden eftermiddagslur, nogle dage et mellemmåltid hvis han vågner tidligt - enten lidt grød, brød eller øllebrød, og grøntsagsmos med et eller andet han selv kan hapse fra aftensmaden inden flasken når han puttes og til natten. Han får vand eller mælk i et glas til alle måltider.
Med venlig hilsen
Lene