Brev:
Ikke interesseret i skemad
11. november 2019
Alder:
5 mdr.
Ikke interesseret i skemad
Hej Helen.
Vores dreng fylder 6 måneder den 29.november. Jeg har flere gange, den sidste måneds tid, tilbudt ham grød, gulerodsmos, frugtmos, frugt i en frugtsut uden den store interessse. Jeg har forsøgt på forskellige tidpunkter på dagen og forskellige konsistensen- tykt/tyndt. Hver gang lukker han munden. Hvis han får noget ind i munden, er han ikke synderligt begejstret. Han er flaskebarn.
Hvordan kommer vi i gang? Jeg har hørt at flaskebørn skal i gang med mad tidligere end ammebørn.
Han får flaske op til hver lur - 8 tiden, 12 tiden, 16 tiden. Han bliver puttet ved 18.30 tiden, hvor han også får flaske og så får han ca 1-2 flasker i løbet af natten. Oftest ved midnat og så tidligt morgen.
Han er også begyndt ikke at ville spise så meget af flasken, hvis vi holder ham imens. Han vil helst have den imens han ligger i barnevognen.
Mange hilsner
Tine