Får han nok mælk? - 9 mdr.

1. oktober 2019

Alder:
9 mdr.

Får han nok mælk? - 9 mdr.

Hej Helen.

Tak for en god brevkasse, som jeg endnu en gang vil benytte mig af.

Min søn er nu blevet 9 måneder . Jeg har ammet indtil for en måned siden hvor jeg ikke havde mere mælk og gik over til flaske. Han har fået 3 flasker som har ligget før middagslur, aften og sen aften eller i løbet af natten.

Nu er han begyndt at afvise flasken inden middagslur. Det er i for sig fint idet han jo stille og roligt skal trappes ud af flaskerne, men mit ...

Annonce

... spørgsmål er om han får dækket sit mælkebehov med kun 2 flasker i døgnet når han ikke er ældre?

Jeg laver altid havregrød eller øllebrød tilsat mme til morgenmad og laver jeg grønsagsmos kun til ham er det også altid med mme.

Han har drukket en smule vand inden middagslur de sidste par dage og falder fint i søvn, men er i tvivl om det er nok. Han har generalt en stor appetit og spiser godt til alle måltider.

På forhånd tak.

Venlig hilsen L.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Undertøj til børn

Bomuld er behageligt, suger sved og kan vaskes ved høj temperatur. Det kan være en stor fordel, så længe børn bruger ble, hvor det ikke kan undgås, at der af og til kommer urin og afføring i undertøjet.

I efterårs- og vintermånederne, kan det dog være en fordel at vælge undertøj af uld. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft. Det gør, at uld isolerer rigtig godt, og det hjælper derfor barnet med at holde varmen, når det f.eks. sparker dynen af om natten. Uld kan...

Læs mere i Babylex

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor