Brev:
Mad, mælk og søvn - 10 mdr.
25. september 2019
Alder:
10 mdr.
Mad, mælk og søvn - 10 mdr.
Kære Helen
Min datter er lige blevet 10mdr. Hvor meget mælk skal de have nu?
Og i forhold til søvn, syntes jeg det svært at få et fast rytme noglelunde. For hun sover mellem 2 og 3 lure i løbet af dagen. Hun sover gerne 1 - 2 timer om formiddag og det samme igen til middag. Og eftermiddagsluren ligger ret sent, ved halv 5 timen - fordi hun bare virker træt og pylret. Men vi overvejer at skære den fra, fordi hun ofte er svær at putte til eftermiddagsluren og os svær at putte til natten, kl 7 putter vi - fordi der er hun død træt.
Så hvad tænker du om at jeg fjerner eftermiddagsluren?
Og skal jeg begynde at vække hende i sin formiddags lur så den bliver kort og måske middagsluren bliver endnu længere?
Eller skal jeg bare lade hende sove det hun vil? Så længe jeg går på barsel. 1 måned mere :)
Det skal siges hun er født 1 mdr før termin - og har altid været en pige der hurtig blev fyldt op. Hun er presset når hun har været vågen over to timer.
Til natten, gør vi det - at hun altid kommer i bad lige inden sengentid, stille og rolig hygge, får nattøj på og kommer med ind i sofaen, får flaske og så putter vi hende. Men ofte bliver hun helt ulykkelig :/ - og det tager ofte 2 timer at put.
Kan man give flasken nede i sengen?? Min bekymring er så hun ikke bøvser.
Håber du kan give lidt råd 😃