Mad, mælk og søvn - 10 mdr.

25. september 2019

Alder:
10 mdr.

Mad, mælk og søvn - 10 mdr.

Kære Helen

Min datter er lige blevet 10mdr. Hvor meget mælk skal de have nu?

Og i forhold til søvn, syntes jeg det svært at få et fast rytme noglelunde. For hun sover mellem 2 og 3 lure i løbet af dagen. Hun sover gerne 1 - 2 timer om formiddag og det samme igen til middag. Og eftermiddagsluren ligger ret sent, ved halv 5 timen - fordi hun bare virker træt og pylret. Men vi overvejer at skære den fra, fordi hun ofte er svær at putte til eftermiddagsluren og os svær at putte til natten, kl 7 putter vi - fordi der er hun død træt.

Så hvad tænker du om at jeg fjerner eftermiddagsluren?

Og skal jeg begynde at vække hende i sin formiddags lur så den ...

Annonce

... bliver kort og måske middagsluren bliver endnu længere?

Eller skal jeg bare lade hende sove det hun vil? Så længe jeg går på barsel. 1 måned mere :)

Det skal siges hun er født 1 mdr før termin - og har altid været en pige der hurtig blev fyldt op. Hun er presset når hun har været vågen over to timer.

Til natten, gør vi det - at hun altid kommer i bad lige inden sengentid, stille og rolig hygge, får nattøj på og kommer med ind i sofaen, får flaske og så putter vi hende. Men ofte bliver hun helt ulykkelig :/ - og det tager ofte 2 timer at put.
Kan man give flasken nede i sengen?? Min bekymring er så hun ikke bøvser.

Håber du kan give lidt råd 😃

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie