Brev:
Opstart af skemad - hvornår og hvordan?
15. september 2019
Alder:
4 mdr.
Opstart af skemad - hvornår og hvordan?
Hej Helen
Vores barn er tæt på de 4 mdr, og vi skal derfor måske snart i gang med at introducere skemad. Vores barn får flaske nu.
Derfor vil jeg høre dig, om du vil dele lidt om netop grød og mad til babyer. Jeg tænker bla. Hvornår ved jeg at mit barn er fysisk og mentalt klar? Hvordan starter vi op helt konkret Og hvilken grød er god?
Og hvad med de næste mdr., når barnet er fem, seks og syv mdr. Hvordan trapper man op og hvornår introduceres andet end grød?
Jeg overvejer at lave grød selv, men har hørt folk sige at det er svært at give dem det de har behov for af vitaminer, hvis man ikke køber det færdiglavede hvor vitaminer er tilsat. Hvad tænker du om det?
Og til sidst, de færdiglavede frugtgrødsposer. Hvornår introduceres de? Jeg har hørt at de har et meget højt sukkerindhold, og at hvis de først får smag for det, vil de ikke have usødede ting?
Tak for hjælpen.
Hilsner fra mor