Brev:
7 måneder og dagsrytme
10. september 2019
Alder:
7 mdr.
7 måneder og dagsrytme
Hej Helen
Så får du endnu et spørgsmål fra mig, dog er vores søn nu 7 måneder gammel og han trives.
Min egen sundhedsplejerske mener han er overvægtig, han er 70cm lang og 9,1kg, men han har ingen "folder" eller synes stor, så jeg vælger dog at ignorere det :)
Nå, men sagen er den at han er en rigtig glad dreng og tager dine råd rigtig godt til sig.
Han er begyndt at være rigtig urolig om natten, vågner 2-3 gange selvom han i en lang periode kun har vågnet en gang.
Min sp mener vi skal fjerne hans nat flaske nu her (han starter i dagpleje 1.november som 9 måneder)
Han spiser rigtig godt og er meget motorisk fremme med kroppen og mundmotoriken.
Hans daglige rytme ser således ud
Vågner kl 6.30 - ligger og leger lidt med sin hans bamse og vågner lidt
Kl 7: havregrød / øllebrød med frugt mos som topping + en skive appelsin / andet frugt til hånden
leger og bruger sig selv motorisk
Kl ca 8/8.30: Puttes til lur i barnevognen, med en flaske på 150ml MME
Kl ca 9.30: vågner og kommer ind og vi sidder lidt i sofaen med lidt tegnefilm af en art og hygger lidt
kl 10: Formiddags mad , her har vi lige indført 1/2 bolle med pålæg og lidt frugt til hånden
Kl 11.30: Frokost i form af næsten 1 skive bondebrød med smørerpålæg - her lidt agurk til hånden, og spiser også rugbrøddet selv efterhånden i små hapser. han bliver tosset når jeg fodre ham nu
Kl 12.30: Puttes til lur i barnevognen med en flaske på 150ml MME ...
...
kl 13.30/14: Vågner og kommer ind og leger og bruger sig selv motorisk
Kl 15.30: Frugtmos og lidt til hånden også, her gider han heller ikke rigtig mades.
Kl 16, puttes til lur i barnevognen med en flaske 120ml MME hvis han gider sove her. ikke altid det lykkedes
Kl 18: aftensmad, her får han det samme som vi får at spise, most.
Dog gider han heller ikke mades her længere, så ved ikke om det måske skal skæres ud til ham istedet
men skal der måske suppleres med flaske hvis han selv skal til at spise?
Kl 19.30/20: Puttes til nat med flaske på 240ml MME
- Her er der udfordring 7/10 aftenener. Han er mega træt, og falder også hen når han sidder ved mig og flaske, men lige pludselig er det som om han får en pep pille og så skal han ihvertfald ikke sove. Nogen dage er han vågen helt til kl 22 før han giver op.
Han skriger og skriger indtil man tager ham op og tager ham med ud hvor han bestemt ikke virker særlig træt.
og så sover han så ellers til morgenen eller også vågner han hist og her om natten og vil kun sove igen hvis han får flaske
1) Hvordan kan vi optimere dagen for ham ?
2) Hvordan får vi flaskerne i barnevognen væk igen, dagpleje moren skal jo ikke stå det med det "bøvl"
3) Skal nat flasken væk og evt hvordan?
4) Kan der være nogle faktorer der spiller ind til hvorfor han er svær at få til at sove til nat - udover når han er i spring.
Håber du kan finde hovede og hale i det hele
Hilsen Mor til T