Evt. ny døgnrytme

13. april 2019

Alder:
8 mdr.

Evt. ny døgnrytme

Hej Helen,

1.000 tak for din hjælp med en dagsrytme til min pige, vi prøver at følge den hvad ang. hendes 3 hovedmåltider, da søvnen stadig er lidt problematisk.

Et af mine spørgsmål er om denne snart burde ændres, da hun bliver 8 mdr. om 14 dage?

Hun står normalt op omkring 05:30 - 05:45 og det er sjælden jeg kan få hende til at tage mere end 50 ml. fra en flaske og det svinger også meget om hun vil tilbage og sove igen efter. Det er stadig en udfordring at holde hende oppe i mere end 2 timer pr. gang, da både hun og jeg derefter har brug for en pause (hun har utrolig svært ved at lege selv og jeg skal for det meste altid være hos hende, hvilket også vil sige at jeg efter de 2 timer, har brug for en pause).

Hun sover alt mellem 30 til 1 ½ time og hvornår hvilken lur er svinger fra dag til dag. Kan jeg på en eller anden måde ændre dette ved at hun er længere oppe eller er det bare som det er?

Hun sover ca. 4 gange om dagen og hendes sidste lur er ofte omkring kl. 17:00, så hun kommer også sent i seng ca. ...

Annonce

... mellem 20:00 - 20:30. Jeg går ofte selv i seng omkring kl. 21:30, så der er virkelig ikke meget tid, da jeg også skal have klaret det praktiske efter hendes dag, som jeg har svært ved at få gjort i løbet af dagen, da jeg altid skal være hos hende (jeg er alene med hende i ca 11/12 timer om dagen).

Jeg er ligeledes lidt usikker på hvordan og hvad hun skal tilbydes af mad. - hun har pt. ingen tænder og jeg er lidt bange for at give hende mad i hånden, da hun er meget voldsom og altid får brækket store stykker af fra f.eks rugbrødsbjælkerne.

Håber du evt. kan hjælpe mig med en ny dagsplan og give mig lidt råd til hvordan jeg kommer lidt bedre igang med at give hende mad i hånden (hun spiser super fint mos). Hun vejer ca. 8.2 kg. og er 69 høj. Drømmeflasken giver vi ikke, da vores læge ikke syntes det er nødvendigt.

Har du evt. også et råd til, hvordan jeg hjælper hende til at lege mere selv?

Jeg er ved at anskaffe mig dine bøger, men da jeg bor i udlandet skal de lige sendes fra familien :-)

Med venlig Hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Moderkage

Moderkagen forsynet barnet med næring, imens det ligger inde i livmoderen. Når fødslen er forbi, og navlestrengen er klippet over, så skal moderkagen fødes.

Hos nogle kvinder kommer den helt af sig selv, hos andre skal man presse lidt for at få den ud. Det kan ske, at moderkagen ikke kan komme ud på normal vis og derfor må kvinden bedøves, og den må fjernes af en læge. Bedøvelse er nødvendigt, for hvis kvinden var vågen, ville det gøre meget ondt.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig