Brev:
Mad og søvn i forbindelse med vuggestuestart
18. marts 2019
Alder:
10 mdr.
Mad og søvn i forbindelse med vuggestuestart
Hej Helen,
Jeg har nogle spørgsmål vedr. Mad og søvn til søn på nu 10 mdr. :) og i forbindelse med at han starter i vuggestue, når han er 10,5 mdr.
Har du et forslag til en dagsplan med mad og søvn udfra at min søn kommer op kl. 6 om morgenen og bliver kørt hjemmefra til vuggestuen 7.20. Jeg tænker at han skal have morgenmad hjemme. Han vil blive hentet kl. 15.15 de fleste dage og andre dage kl. 16.
Jeg tænker meget på, om han kommer til at blive mæt nok i vuggestuen, da han ofte ikke spiser så meget grundet tandfrembrud - kun tand nr. 2 i undermunden er ved at bryde frem. Men en del der er ved at bryde frem. Jeg er stoppet med at give modermælkserstatning inden middagsluren, og har forsøgt at give banan, men han kan ikke rigtig tygge det endnu. Så jeg giver i stedet købegrød, som han godt kan lide. Der er bare det, at viggestuen kun giver grød indtil han er 12 mdr., så synes ikke at han skal have det deroppe for så kort tid. Spørgsmålet er mon jeg kan give grød med i madkassen, eller er det ikke til at spise koldt? Han spytter det mos ud som jeg laver - mon det kan være fordi han ikke gider at det er blandet med modermælkserstatning? Mon han selv vil sidde med moset grøntsager i stedet vendt i smør?
Han får kun rugbrødshapsere med makrel, leverpostej og moset avocado. Er det varieret nok, eller har du en ide til andet pålæg? Han sidder meget og tygger på agurke- og rød peber stænger - tænker du at det skal med i madpakken? Nogle dage spiser han ikke meget rugbrød, så ved ikke om han bliver mæt. Jeg skal gerne have fundet på noget til hans frugtpose i vuggestuen som han skal have med og spise kl. 13.30. Han skal også selv have madpakke med.
Ang. Pærer, æbler og melon bør jeg så finrive det og give med? Hvornår kan min søn ca. spise stykker, tror du?
Har du et forslag til hvad jeg kan komme på hans bolle formiddag og eftermiddag? Han får kun smør på, men ved ikke om han bliver træt af det.
Må han godt få 2 smoothies om dagen, eller er det for meget? Han er vild med dem, især nu hvor han får tænder :)
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
En mor