Brev:
Skal jeg tilbyde ekstra flasker?
7. februar 2019
Alder:
8 mdr.
Skal jeg tilbyde ekstra flasker?
Hej Helen,
Jeg er i tvivl hvorvidt jeg skal tilbyde min søn på næsten 9 mdr. ekstra flasker. Han får 3 flasker i døgnet - 1 ved sengetid, 1 til midnat og 1 før middagsluren. Men for det meste drikker han kun 85 ml før middagsluren, 85-200 ved sengetid (kommer an på om han har fået aftengrød) og 180 til midnat. Så han når ikke op på de anbefalede 600 ml dagligt. Han får kun mælk i kartoffelmosen, hvilket han ikke spiser meget af.
Han virker sulten og urolig en gang i løbet af natten, men bør jeg give ham en ekstra flaske da, hvis ikke han har drukket meget ved de andre flasker?
Hvornår skal jeg skære yderligere ned på flaskerne? Og hvornår er det helt slut med at give mælk?
Hvad tid bør jeg give aftengrød, så der også er plads til mælken ved sengetid? Vi spiser aftensmad ml 17.30 og 18. Og han bliver puttet mellem 19.30 og 20.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
En mor