Brev:
Min søn vil kun spise købegrød
1. februar 2019
Alder:
8 mdr.
Min søn vil kun spise købegrød
Hej Helen,
Jeg har fulgt dine råd fra din rigtig gode bog om mad, og det har gjort at min søn nu spiser godt og varieret til måltiderne - så mange tak :)
Dog vil min søn kun have købegrød til morgenmad, hvor jeg rigtig godt kunne tænke mig, at han får hjemmelavet havregrød. Men det vil han bare ikke have - tænker at det er konsistensen. Men jeg har også prøvet at blende det, hvilket han heller ikke vil have. Jeg har prøvet med og uden modermælkserstatning, og jeg har prøvet med sukker og frugtmos ovenpå, men lige meget hjælper det.
Synes du at jeg bare skal fortsætte med at give købegrød, og så håbe på at han vil gå over til hjemmelavet grød om nogle måneder? Eller kan du komme med et råd til, hvordan jeg får ham til at spise det hjemmelavede. Det skal lige siges, at han også er begyndt at blive bøvs og kaste lidt op af købegrøden, så måske den er for fed for ham?
Et sidste råd jeg vil spørge dig om, hvordan er det med spinat - må han få det nu og i større mængder?
Tak for en god brevkasse.
Med venlig hilsen
En mor