Brev:
Valg af modermælkserstatning - 2 mdr.
2. januar 2019
Alder:
2 mdr.
Valg af modermælkserstatning - 2 mdr.
Kære Helen
Jeg skriver, da jeg har brug for rådgivning om valg af modermælkserstatning.
Jeg begyndte for en måneds tid siden at give min datter på knap 10 uger mme som supplement til amningen, da hun var vågen store dele af døgnet, ville ammes meget hyppigt og langvarigt (timer) og kun sov korte søvnstræk. Det har haft en god effekt: Typisk sover hun ca. 9 timer om natten (søvnstræk på 3-5 timer) og 2-3 lure i løbet af dagen. Samlet søvnmængde 13-15 timer i døgnet.
Pga. allergi-disposition på min side valgte jeg lidt forsigtigt at begynde med Pepticate. Der er dog ikke tale om svær disposition, kun atopisk eksem hos mig som barn og intet på faderens side. Altså ikke disposition til komælksallergi. Min datter har tålt Pepticate rigtig godt - ingen hård mave eller andre gener, så selvom det er et dyrt produkt, havde jeg havde egentlig tænkt mig at fortsætte med det. Dog bliver det fra nu af svært for apoteket at skaffe i en ubestemt periode, så derfor må vi skifte.
Hvilken mme vil du anbefale? Jeg har selv tænkt på, at Nan HA 1 kunne være en mulighed, da denne vist også er højt hydrolyseret. Jeg er obs. på fortsat at forsøge at undgå forstoppelse, som jeg tænker, en ikke-højt hydrolyseret giver øget risiko for.
Jeg ser frem til at høre dine overvejelser.
Mange venlige hilsener
Karoline